اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین در گفت‌وگو با فارس:

استقبال خوزستان از ۱۲ لاله بی‌نشان + مشخصات جزئی از شهدای گمنام

فرمانده ستاد قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از تشییع ۱۲ شهید گمنام در خوزستان خبر داد.

استقبال خوزستان از ۱۲ لاله بی‌نشان + مشخصات جزئی از شهدای گمنام

حسین عشقی در گفت‌و گو با فارس در اهواز اظهار کرد: پیکر پاک تعدادی از شهدای گمنام که به وطن بازگشته همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) تشییع می‌شوند.

*6 شهر خوزستان میزبان شهدای گمنام

وی افزود: امروز همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) فضای خوزستان بار دیگر به عطر حضور شهدا عطرآگین خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این شهدای والامقام در شش شهر تشییع خواهند شد خاطرنشان کرد: دو شهید 18 ساله و 20 ساله عملیات والفجر 8 که در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده‌اند در شهرستان آغاجاری تشییع می‌شوند.

به گفته وی شهرستان اندیکا نیز میزبان دو شهید 19 ساله و 17 ساله عملیات والفجر 8 است که در سال 64 شهید شده‌اند.

*جایزان میزبان شهدای والفجر 8

فرمانده ستاد قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بخش جایزان امیدیه را یکی دیگر از مناطقی عنوان کرد که شهدای گمنام در آن تشییع می‌شوند.

وی افزود: این شهر میزبان یک شهید 17 ساله و یک شهید 19 ساله عملیات والفجر 8 خواهد بود که برای ابد آرامگاهشان خواهد شد.

فرمانده ستاد قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در سردشت دزفول نیز یک شهید 19 ساله و یک شهید 18 ساله عملیات والفجر 8 که در سال 1364 در منطقه فاو به شهادت رسیده‌اند تشییع خواهند شد.

*دو جوان شهید میهمان دانشگاه آبادان

عشقی درباره مشخصات شهدای گمنام صیدون باغملک نیز گفت: این شهر نیز میزبان دو شهید گمنام 19 ساله و 20 ساله عملیات والفجر 8 می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آبادان نیز آغوش خود را به روی دو شهید 19 ساله که در سال 67 در منطقه شرهانی به شهادت رسیده‌اند و یک شهید 22 ساله عملیات والفجر 8 می‌گشاید.

*تشییع 31 شهید

فرمانده ستاد قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فردا 31 شهید دفاع مقدس در خوزستان تشییع می‌شوند خاطر نشان کرد: این شهدا جزو 176 شهیدی هستند که در 29 استان بدرقه خواهند شد.

به گفته وی اکثر شهدای تازه تفحص شده در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو عراق هستند که در سال 1364 به شهادت رسیده‌اند.

*شهدای تیپ امام حسن مجتبی (ع)

این مقام مسئول در ادامه به بیان عملیات‌های 19 شهید شناسایی شده پرداخت و گفت: 12 شهید بهبهان و 2 شهید رامهرمز از نیروهای تیپ امام حسن مجتبی (ع) هستند که در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو عراق و در سال 1364 به شهادت رسیده‌اند.

فرمانده ستاد قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: شهید عزت الله رسولی از مسجدسلیمان و شهید کرم الله سراجی از اندیمشک نیز در عملیات والفجر مقدماتی در بهمن 61 در منطقه شیب عراق، شربت شهادت نوشیده‌اند.

*شهادت در تک یا مهدی (عج)

عشقی اضافه کرد: شهید مصطفی جزایری و شهید غلامحسین قاسمی از شهرستان گتوند نیز از گردان مالک بوده‌اند که در تک یا مهدی (عج) در اردیبهشت سال 65 به شهادت رسیده‌اند.

وی در مورد شهید حسن کلاه کج از شهرستان آغاجاری نیز گفت: این شهید عزیز در در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو عراق و در سال 1364 به فیض شهادت نائل آمد.

*انتقال پیکر شهید جواد کریمی به تهران

فرمانده ستاد قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: پیکر پاک شهید جواد کریمی از شهدای جاویدالاثر اهواز نیز شناسایی و با درخواست خانواده معظمش به تهران منتقل شده است.

عشقی در پایان گفت: پیکر پاک و مطهر این شهدا در هفتمین عملیات برون مرزی تفحص شهدا در خاک عراق پیدا شده است.

انتهای پیام/72010/و40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول