اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در دهدشت رخ داد

خلق حماسه حسینی در تشییع پیکر‌ شهدای گمنام

در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) مردم دهدشت با تشییع پیکر‌ پاک شهدای گمنام حال و هوای عاشورایی به شهر بخشیدند.

خلق حماسه حسینی در تشییع پیکر‌ شهدای گمنام

به گزارش خبرگزاری فارس  از کهگیلویه، در سالروز شهادت مادر شهیدان شهر شهیدپرور دهدشت امروز حال و هوای معنوی به خود گرفت.

اقشار مختلف مردم و مسئولان که از ساعات اولیه صبح خود را به محل تشییع پیکر‌های دو تن از شهدای گمنام رسانده بودند با آرمان‌های شهدا و امام شهیدان تجدید بیعت کردند.

حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک حسینی در این آیین معنوی با تقدیر از حضور حماسی مردم دهدشت اظهار داشت: آفرین بر شما که بار دیگر با شهیدانی که حضورشان نور و معنویت و آمدنشان پراکندن عطر مجدد شهادت است تجدید بیعت کردید.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: جاری کردن نام فاطمه(س) در روز شهادت آن حضرت در کنار پیکر پاک شهیدان تبعیت از ولایت اهل بیت است.

وی عاشورا را برگرفته از تربیت فاطمی و روح فاطمه خواند و اذعان داشت: روح فاطمه، روح مجد و عظمت انسانی‌ است و چنین روحی به حسین(ع) منتقل شده و حماسه‌ای آفرید که در تاریخ ماندگار شد.

سید شرف الدین ملک حسینی پایان بخشیدن به عمر مستکبران با خلق حماسه عاشورا را به معنای این دانست که بشریت بیدار شده است و ظلم را می‌شناسد و در برابر آن مردانه می‌ایستد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عاشورا بر پایه راستی و درستی انسان و زیر سایه بیعت صدیقانه شکل گرفته است.

ملک حسینی افزود: فاطمه(س) گرچه به لحاظ منصب پر مشقت اجتماعی امامت، امام نیست اما حقیقت امامت در گوهر او وجود دارد.

وی گفت: صدیقه طاهره جسم خود را فدای انسانیت کرد و شهدا نیز به مثابه یک انسان خود را فدای انسانیت کردند و این درس را از فاطمه آموختند.

نماینده ولی فقیه در استان مخفی ماندن قرآن حضرت را حجتی برای آینده بشریت دانست و تصریح کرد: فاطمه زهرا(س) برای ولایت مظلومانه شهید شد و دستور غسل شبانه برای طرح پرسشی تاریخی در ذهن انسان‌ها بود.

ملک حسینی این سؤال را چنین طرح کرد که؛ چرا دختر رسول خدا که 23 سال به این مردم خدمت کرده و آنها را از تاریکی‌ها و جهالت به سوی نور هدایت می‌کرد مظلومانه کشته شد؟

وی پاسخ به این پرسش را روشن کننده مسیر بشریت خواند و شهدا را از جمله کسانی برشمرد که این سؤال را پاسخی روشن دادند و ابراز داشت: شهدا هم این سؤال را دریافتند و هم پاسخی روشن به آن  دادند چرا که فهمیدند فاطمه می‌خواست روح معنویت و قداست بماند.

وی خطاب به جوانان شرکت‌کننده در مراسم شهدای گمنام خاطر نشان کرد: امروز با این شهدا و مادر شهیده آنان عهد بندید که غیرت خود را زیر پای نگذارید همان‌طوری که حیات شهیدان وابسته به غیرت و قناعت بود.

در ادامه این مراسم پیکر‌های پاک شهدا بر دستان مردم قدردان دهدشت به سمت تپه نورالشهدا تشییع شد.

انتهای پیام/82016/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول