اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویر احمد:

مردم لنده در تشییع شهدای گمنام سنگ تمام گذاشتند

استاندار کهگیلویه و بویر احمد گفت: عظمت و شکوه حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در لنده تجلی یافت.مردم لنده دراین مراسم سنگ تمام گذاشتند.

مردم لنده در تشییع شهدای گمنام سنگ تمام گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده سید حسین صابری در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در لنده با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و تبریک میزبانی دو شهید گمنام به مردم این شهرستان، اظهار کرد: شهدای والامقام اهداف مختلف و والایی را دنبال می‌کردند که از آن جمله می‌توان به اقامه نماز و دفاع از ولایت فقیه اشاره کرد.

وی افزود: شهیدان سفیران کربلایی که به قصد زیارت کربلا رفتند و امروز با گمنامی صدایشان می‌زنیم در اوج نام و نشان برگرفته از کربلا هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز شهیدان گمنام آمدند تا از من و شما بپرسند آیا راه و هدف شهدا را می‌شناسیم و به آن اعتقاد داریم یا نه؟

صابری تصریح کرد: اگر ما به دنبال شناخت راه و هدف شهدا هستیم باید وصیت‌نامه آنان را به خوبی مطالعه کنیم، چرا که آنان به درستی راه و هدف خود را نشان داده و همه را به آن توصیه فرمودند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دفاع از ولایت مهمترین هدف شهدا بوده، افزود: در وصیت‌نامه شهدا چیزی جز حمایت از ولایت مطلقه فقیه و اعتلای نظام جمهوری اسلامی، و اطلاعات و تبعیت از ولایت و امامت چیزی مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: شهدا رفتند تا ایران اسلامی، تا غیرت و مردانگی، تا ایثار و شهادت، تا عفت و عصمت، تا حجاب و معرفت بماند. آنان با رفتن خود درس مردانگی‌، دین‌داری، ولایتمداری و آزادگی به ما بیاموزند و خود از دنیای فانی چیزی نخواستند.

صابری گمنامی را افتخار شهیدان خواند و یادآور شد: شهیدان برای گمنام ماندن به مادرشان فاطمه زهرا (س) اقتدا کردند تا بی نام و نشان باشند و بر این امر پای فشاری کرده‌اند و اوج افتخار و بالندگی را نصیب خود کرده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور پر شور مردم لنده در مراسم استقبال، وداع و تشییع شهدای گمنام گفت: عظمت و شکوه حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در لنده تجلی یافت و مردم لنده دراین مراسم سنگ تمام گذاشتند.

صابری در ادامه به پیام شهدا به بانوان اشاره کرد و گفت: شهدا در وصیت‌نامه خود خطاب به دختران و زنان این مملکت نوشته‌اند خواهران سلاح شما امروز حجاب و عفت شماست، در حفظ و نگهداری آن بکوشید و نگذارید این مهم ذره‌ای خلل پذیرد چراکه با از بین رفتن این سلاح سلامت و امنیت اجتماعی خانواده‌ها به خطر می‌افتد.

وی افزود: اگر امروز زیارتگاه حضرت زینب (س) در معرض خطر تعرض وحشیانه بیگانگان قرار گرفته، صدها هزار زینب در ایران و دیگر کشورهای اسلامی حافظ خون شهدا و پیام رسان کربلا هستند.

این مقام ارشد استانی افزود: شهدا می‌گویند برادران عزت و عظمتی که امروز شما دارید با خون هزاران شهید بیمه شده، این بیمه را با خدمت صادقانه، حفظ ارز‌ش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا استمرار بخشید که صلاح و مصلحت کشور در حفظ این ارزش‌ها می‌باشد.

صابری با بیان این‌که بزرگترین وظیفه‌  تبعیت از ولایت فقیه است، گفت: امروز سلاله‌ی پاک رسول الله (ص) سبک زندگی ائمه را در زندگی خود پیاده کنید تا از هرگونه مصیبت و معصیتی به دور باشید.

وی افزود: حضور پرشور مردم شهرستان لنده در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام نشان از رعایت کردن این مهم یعنی تبعیت از ولایت فقیه بوده که برای همیشه در تاریخ پرافتخار این دیار ثبت و ضبط خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ولایت فقیه، بیداری و هوشیاری ملت ایران را در این آشفتگی‌سیاسی جهانی خواستار بوده و بر همگان واجب است، که این مهمترین شاخصه ایرانی و اسلامی بودن خود را حفظ و در راه اعتلای آن پای فشاری کنید.

صابری افزود: امسال از حساسیت خاصی برخوردار بوده و اجرای سه انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به همراه دارد.

وی حضور مردم را در این انتخابات ضروری خواند و گفت: ملتی که شهید و شهادت را افتخار خود می‌داند برای اعتلای کشور و نظام جمهوری اسلامی و  پیروی از ولایت فقیه سنگ تمام خواهد گذاشت.

وی انتخابات مجلس خبرگان رهبری را یادآور شد و گفت: این مجلس پیوند ملت و رهبری بوده و انسجام و حضور مردم در آن نشانه این پیوند ناگسستنی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت حسینیه برای زیارتگاه شهدای گمنام، افزود: اعتبار لازم در خصوص این زیارتگاه و مقبره در سال جدید لحاظ و اجرایی شدن آن به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/82013/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول