اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

سبک زندگی حضرت زهرا (س) بهترین الگوی زندگی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اقشار مختلف جامعه با الگوگیری از سبک زندگی حضرت زهرا (س) می‌توانند به راحتی بسیاری از مشکلاتشان را برطرف کنند.

سبک زندگی حضرت زهرا (س) بهترین الگوی زندگی است

حجت‌الاسلام علی قابل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه سبک زندگی حضرت زهرا (س) بهترین الگوی زندگی است، اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه با الگوگیری از این سبک می‌توانند بسیاری از مشکلاتشان را در زندگی برطرف کنند.

وی بیان کرد: اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان و مردان در الگوگیری از ویژگی‌های اخلاقی این بانوی بزرگوار اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوانند زندگی توأم با آرامش و راحتی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به عنوان بهترین الگو در خانواده است، ابراز داشت: آحاد جامعه به ویژه زنان با الگوگیری از ویژگی‌های ‌اخلاقی و رفتاری این بانوی بزرگوار می‌توانند به نحو مطلوبی وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زندگی‌شان را مدیریت کنند.

قابل با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی برتر در عالم است، اذعان داشت: این بانوی بزرگوار از جایگاه معنوی والای برخوردار است که زنان جامعه با الگوگیری از ایشان می‌توانند معرفت بین اعضای خانواده را ارتقا دهند.

این مسئول با بیان اینکه باید بانوان در الگوگیری از حضرت زهرا (س) مصمم باشند، اظهار داشت: بانوان باید راهکارهای الگوگیری مناسب را از این بانوی بزرگوار بدانند تا بتوانند بهتر و راحت‌تر الگوبرداری کنند.

الگوگیری زنان جامعه از ویژگی‌های اخلاقی حضرت زهرا (س)

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در زندگی ساده‌زیست بودند،‌ یادآور شد: این بانوی بزرگوار در شرایط سخت زندگی‌اش از امام علی (ع) چیزی طلب نمی‌کردند که خارج از توان او باشد چرا که خجالت می‌کشیدند از او چیزی طلب کند که خارج از توانش باشد که این عمل ایشان برای همه مسلمانان درس و عبرتی است که باید بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه زنان امروز جامعه با الگوگیری از حضرت زهرا (س) باید از توقعاتی که تأمین آن خارج از توان شوهرانشان است به شدت پرهیز کنند، ابراز داشت: تحقق این عمل موجب ارتقای محبت در خانواده می‌شود.

قابل با اشاره به حدیثی اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) از حضرت زهرا (س) سئوال کردند که همسرت چگونه شوهری است که این بانوی بزرگوار در پاسخ به پدرشان فرمودند همسرم بهترین مرد به عنوان یاور من در عبادت است و مرا کمک می‌کند که به عباداتم برسم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: کمک کردن زن و شوهر برای انجام اعمال عبادی یکی دیگر از رفتارهای معنوی است که باید از اهل‌بیت (ع) الگوگیری کنند تا بتوانند با انجام این اعمال در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

وی به احادیث اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) کارهای منزل را با حضرت زهرا (س) تقسیم کرده بودند و این امام بزرگوار کار بیرون از خانه را خودشان انجام می‌دادند و کار درون خانه را به همسرشان سپردند.

این مسئول اضافه کرد: حضرت زهرا از این تقسیم کار به قدری خوشحال شده بودند که گویی دنیا را به او دادند، چرا که با این کار معاشرت این بانوی بزرگوار با مردان حذف می‌شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان داشت: اکنون نیز باید بانوان جامعه بیشتر کارهای بیرون از خانه را که ضرورت ندارد به عهده شوهرانشان قرار دهند تا کمتر با مردان نامحرم مواجه شوند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندانش همت مضاعفی می‌کردند، ابراز داشت: این بانوی بزرگوار به فرزندانشان در کودکی اشعاری در قالب لالایی با محتوای فضایل اخلاقی بیان می‌کردند تا این اشعار بر صفات انسانی آن‌ها اضافه کند.

قابل ادامه داد: امروز نیز مادران باید اشعاری که موجب ارتقای صفات انسانی فرزندان می‌شود برای کودکانشان بخوانند، چرا که خواندن لالایی مادر که منطبق بر حقیقت باشد می‌تواند روح و روان فرزندانشان را آرام کند بر این اساس از اشعاری که بی‌محتوا هستند، پرهیز کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در یادگیری قرآن کریم به فرزندانشان اهتمام داشت، بیان کرد: اکنون نیز مادران باید در یادگیری قرآن کریم به فرزندانش مصمم باشند تا آنان را بیشتر با آیات قرآن کریم آشنا کنند تا با تحقق این امر ارتباط فرزندانشان با خداوند متعال و اهل‌بیت (ع) افزایش یابد.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول