اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان:

بزرگترین وظیفه جهادی شیعیان شناخت بهتر حضرت زهرا (س) است

نماینده ولی فقیه در استان همدان بزرگترین وظیفه جهادی شیعیان را شناخت بهتر حضرت زهرا (س) بیان کرد.

بزرگترین وظیفه جهادی شیعیان شناخت بهتر حضرت زهرا (س) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که به همت هیئت مکتب‌الزهرا (س) قزوین در بقعه متبرکه چهار انبیا (ع) این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت این بانو بزرگوار اظهار کرد: امروز بزرگترین وظیفه جهادی شیعیان این است که حضرت زهرا (س) را بهتر شناخته و معارف این بانو بزرگوار را به تمام دنیا معرفی کنند.

وی با اشاره به فضائل حضرت زهرا (س) افزود: این بانوی بزرگوار قرآن مجسم بوده، یعنی عملا قرآن در وجود ایشان مجسم شده است.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اوصاف این بانوی بزرگوار بیان کرد: یکی از اوصاف این بانوی بزرگوار این است که تمام قضا و قدر عالم به دست حضرت زهرا (س) است که باید درباره این نکته بیشتر تأمل کرد.

آیت‌الله طه‌محمدی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین حضرت علی ابن ابیطالب که خطاب به کمیل ابن زیاد می‌فرمایند «یا کمیل ما من حرکة الا و انت محتاج فیها الی معرفة، یعنی هیچ حرکتی و فعالیتی نیست مگر آنکه تو در انجام آن به علم و معرفت نیاز داری»، گفت: انسان در تمام کارهایش چه کوچک و چه بزرگ باید به آن کار شناخت داشته باشد تا به موفقیت برسد.

امام جمعه شهر همدان معرفت را به چشم برهم زدن تشبیه کرد و گفت: اگر انسان اهل معرفت باشد، یک چشم برهم بزند، خداوند عزوجل به اندازه یک دنیا برای او ثواب در نظر گرفته و اگر اهل معرفت نباشد و چشمی بر هم زده، خداوند یک دنیا عقاب برایش خواهد نوشت.

وی با اشاره به سخن معصوم (ع) درباره نگاه به نامحرم و یا کار حرام ابراز کرد: مردان و زنانی که چشم خود را بر کار حرام نمی‌بندند، در قیامت میخ آهنین بر چشم‌هایشان فرو خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: انسان از دیدگاه قرآن برای کسب معرفت و عبودیت آفریده شده است، تا جایی که در قرآن آمده است «وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ، یعنی جن و انس را نیافریدم جز براى آنکه مرا بپرستند».

وی با اشاره به زیارت با معرفت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) عنوان کرد: اهل معرفت وقتی آن حضرت را با معرفت زیارت می‌کنند، مثل آن است که خداوند متعال را در عرش زیارت کرده‌اند.

آیت‌الله طه‌محمدی با اشاره به شناخت و معرفت مردمان زمان امام حسین (ع) بیان کرد: در کربلا یک عده افراد که شناخت و معرفت عمیقی از اباعبدالله‌الحسین (ع) داشتند به درجه بالا رسیدند و عده دیگر نیز که به ایشان معرفت نداشته‌، امام حسین (ع) را به خاطر کسب اندک کاهی کشتند که این موضوع اهمیت شناخت نسبت به معصومین را می‌رساند.

پیش از این مراسم عزاداران فاطمی با پای پیاده از مسجد طاق بهلول به سمت بقعه متبرکه چهار انبیا (ع) قزوین حرکت کرده و به عزاداری شهادت بزرگ بانو جهان اسلام حضرت زهرای اطهر (س) پرداختند.

در این مراسم هیئت بزرگ بنی فاطمه اصفهان و همچنین هیئت‌هایی از استان‌های مرکزی، قم و تهران حضور داشتند.

در خاتمه این مراسم سعید علی‌اکبری، قاسم دهباشی و محمد اطهری‌نسب از مداحان استان قزوین و نیز تعدادی از مداحان استان اصفهان، در ماتم عزای از دست دادن حضرت زهرای مرضیه (س) مدیحه‌سرایی کردند.

انتهای پیام/77020/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول