اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد

سادگی زندگی حضرت زهرا و علی بهترین الگو برای نسل جوان

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تلخی‌ها و جدایی‌های خانواده‌های ایرانی، گفت: سادگی در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را باید در زندگی خود الگو بدانیم.

سادگی زندگی حضرت زهرا و علی بهترین الگو برای نسل جوان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، با تاکید بر اینکه زندگی حضرت فاطمه(س) از روز نخست تا آخر با مشکل رو به رو بوده است، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) قبل از اینکه حضرت زهرا(س) به دنیا بیاید از دیگران گوشه گرفته و به عبادت می‌پرداخت.

وی با اشاره به ورود اموال حرام و شبهه‌ناک در زندگی‌های امروزی اظهار کرد: همین اموال سبب می‌شود که برخی جوانان فاسد شده و از عبادت دوری کنند در حالی که برخی خانواده‌ها ریشه این موضوع را نمی‌دانند اما بخشی از آن به استفاده از درآمدهای شبهه‌ناک و غیر مشروع مربوط می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با انتقاد از زندگی‌های موقت و کوتاه خانواده‌های امروزی تصریح کرد: کسانی در دادگاه‌‌های خانواده با یک مقدار مشکلات، زندگی را به جدایی می‌کشند چگونه می‌توانند مدعی پیروی از حضرت زهرا(س) باشند.

قاضی عسکر با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در زندگی خود برابر حضرت علی(ع) با اینکه مشکلات را تحمل می‌کرد رنجش خاطری نشان نداد، خاطرنشان کرد: امروز با کوچکترین مشکل در زندگی نخستین فکری که به ذهن خانواده‌ها می‌رسد بحث جدایی و طلاق است.

*بانوان همسران خود را به کار غیر منطقی اجبار نکنند

وی با انتقاد شدید از خانم‌هایی که در این شرایط به همسران خود برای تامین وسایل غیر ضروری زندگی فشار می‌آورند، اظهار کرد: بانوان نباید از مردان اموری که تحملش را ندارند بخواهند چرا که این دستور حضرت زهرا(س) و پیامبر اکرم(ص) است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه باید زندگی حضرت زهرا(س) و علی(ع) الگوی جوانان امروزی باشد، تصریح کرد: محبت، عشق به همسر و تحکیم پایه‌های خانواده از ویژگی‌های زندگی ام ابیها(س) و امیرالمومنین علی(ع) است.

قاضی عسکر با اشاره به اینکه زندگی‌های امروزی را باید بر پایه محبت استوار کنیم تا تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: ثروت و تجملات سبب شیرینی زندگی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) بسیار عبادت می‌کرد زیرا خدای متعال را می‌شناخت، تصریح کرد: انسانی که شیفته خداوند شود، زرق و برق دنیا را نمی‌تواند بپذیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) خیر مردم را همیشه از خداوند درخواست می‌کرد، خاطرنشان کرد: ما نیز در زندگی باید خود را در مشکلات سهیم بدانیم و علاقمند به مردم باشیم.

*تجملات آفت زندگی خانواده‌های ایرانی

قاضی عسکر با انتقاد شدید از اینکه در دادگاه‌های خانواده شاهد این هستیم که به دلیل تجملات و تشریفات زن و شوهر از یکدیگر جدا می‌شوند، اضافه کرد: باید در زندگی از ایمان هیچگاه غافل نشویم

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها برای امر ازدواج فرزندان خود را به فردی که نپسندیده است اجبار نکنند، تصریح کرد: متاسفانه با تشریفات امروزی تهیه جهیزیه برای برخی خانواده‌ها بسیار سخت شده است و متاسفانه دختران خود را شوهر نمی‌دهند چرا که از نظر مالی مشکل دارند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه سن ازدواج در جوانان بالا رفته است، اظهار کرد: وقتی فرزندان خود را ترغیب به ازدواج نکنیم جامعه دچار مشکلات می‌شود.

*حضرت زهرا(س) الگوی ولایتمداری است

وی در بخش پایانی سخنان خود معنویت، همسرداری، تربیت فرزند و ولایت‌مداری را از مهم‌ترین ویژگی‌های شاخص حضرت زهرا(س) عنوان و تصریح کرد: ام ابیها در راه دفاع از ولایت جان خود را داد که این برای ما باید الگو قرار گیرد.

انتهای پیام/78008/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول