اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد:

سبک زندگی حضرت زهرا (س)، بهترین الگوی زندگی است

امام جمعه خیرآباد با اشاره به ویژگی‌های بارز حضرت زهرا (س) گفت: سبک زندگی حضرت زهرا (س)، بهترین الگوی زندگی است.

سبک زندگی حضرت زهرا (س)، بهترین الگوی زندگی است

حجت الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در جمع خبرنگاران افزود: سبک زندگی حضرت زهرا (س)، بهترین الگوی زندگی است که باید مورد توجه همه افراد جامعه قرار گیرد.

امام جمعه خیرآباد با تاکید بر اینکه همه باید در مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شرکت فعال داشته باشند اظهار داشت: رفتار و زندگی اهل بیت (ع) چون برگرفته از قرآن و دستورات آن است همواره قابل استفاده و زنده است.

وی گفت: اگر الگوی زندگی افراد در جامعه، الگوهای اسلامی و فاطمی باشد، بسیاری از مشکلات و معضلات برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده افزود: دشمنان همیشه درصدد ضربه زدن به اسلام و منحرف نمودن جوانان مسلمان هستند لذا زنان مسلمان بویژه زنان ایران باید با تاسی از رهنمودهای عملی حضرت فاطمه زهرا (س) و درس گرفتن از ائمه اطهار (ع) در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: حضرت زهرا (س) جان خویش را در راه حفظ اسلام فدا کرد و امروز نیز وظیفه همه ماست که با پیروی از دستورات الهی و الگو گرفتن از ائمه اطهار (ع) راه آنان را ادامه داده و مدافع واقعی حریم ولایت و امامت باشیم.

وی ادامه داد: در حدیث شریف «کساء» خداوند ابتدا فاطمه (س) را به عنوان نخستین و محوری‏ترین فرد از اهل کساء معرفی می‏کند و در حدیث قدسی نیز از ایشان به عنوان بهانه خلقت و آفرینش خود نام می‏برد.

خطیب جمعه خیرآباد همسرداری و فرزندپروری را از دیگر مشخصه‏ های ابعاد شخصیتی وجود حضرت فاطمه (س) برشمرد و تصریح کرد: آن بانوی مکرمه با تأسیس دانشگاهی در محیط خانه، چهار دانشجوی بزرگ یعنی حسنین (ع) و زینبین (س) را به جهان معرفی کردند که تا دنیا دنیاست، تمام هستی از وجود آن‌ها متبرک خواهد شد.

امام جمعه خیرآباد در پایان ابراز امیدواری کرد؛ حال که بر سر سفره مبارک فاطمه (س) نشسته‏ ایم، از این محافل و مجالس درس بگیریم و آموزه ‏های زندگی آن حضرت را چراغ راه و سرلوحه رفتارهای فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/2462/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول