اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:

آموزش حفاظت در کاهش خسارت به منابع طبیعی مؤثر است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: آموزش مردم برای حفاظت از منابع و مراتع در کاهش خسارت به منابع طبیعی مؤثر است.

آموزش حفاظت در کاهش خسارت به منابع طبیعی مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، هاشم گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه آموزش روستائیان و بهره‌برداران در کاهش خسارت به منابع طبیعی بی‌تأثیر نیست، اظهار داشت: این در حالی است که برای جبران خسارت در منابع و عرصه‌های طبیعی به زمان طولانی نیاز داریم.

وی با اشاره به برخورد قانونی با تخریب‌کنندگان عرصه‌های طبیعی در استان‌ قزوین بیان کرد: همه اداره‌های منابع طبیعی شهرستان‌های این استان با همکاری دستگاه قضایی در شناسایی و مجازات عاملان وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی تلاش خواهند کرد.

چگینی با تأکید بر اینکه حفاظت از منابع طبیعی نیازمند عزم ملی است، ابراز داشت: حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده بیش از آن که در مقایسه با بخش‌های صنعت و خدمات نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان و اجرای پروژه‌های عظیم داشته باشد، نیاز به نگرش و برنامه‌ریزی‌های جامع و هماهنگ فرابخشی و فرا سازمانی دارد.

وی اضافه کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای اهداف سازمانی حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری می‌تواند نقش بسزا و مهمی در بستر حیات و توسعه پایدار ایفا کند.

چگینی یادآور شد: اهمیت دادن به منابع تجدید شونده می‌تواند به تولید محصولات دامی، دارویی، گیاهی و صنعتی و همچنین تنظیم گردش آب در طبیعت همراه با تلطیف هوا، تأمین و مأمنی برای حیات وحش فراهم آورد.

وی کم دقتی مردم را علت اصلی تخریب و آتش‌سوزی‌های عرصه‌های منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: 60 درصد از مساحت استان قزوین را عرصه‌های طبیعی تشکیل داده که حفاظت از این عرصه‌ها نیازمند توجه ویژه‌ای است.

چگینی یادآور شد: با بهره‌‌برداری درست از منابع موجود می‌توان بیلان منفی منابع آبی کشور را به مثبت تبدیل کرد و یکی از مهم‌ترین راهکارهای اجرای این طرح گسترش احداث عملیات‌های آبخیزداری و حفاظت و حمایت است.

وی عنوان کرد: حفاظت از منابع طبیعی باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم امانتی که از نسل‌های قبل به ما رسیده را به نسل‌های بعد بسپاریم.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول