اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر سیلاب

30 هزار هکتار از محصولات باغی راین دچار خسارت شد‌

بیش از 30 هزار هکتار از محصولات باغی بخش راین بر اثر بارندگی دچار خسارت شد.

30 هزار هکتار از محصولات باغی راین دچار خسارت شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از راین، بارش باران طی 48 ساعت گذشته خساراتی را به بخش کشاورزی روستاهای راین وارد کرد و در مناطق روستایی و کوهستانی موجب جاری شدن سیلاب و رودخانه‌های فصلی شد.

نقی عظیمی‌زاده بخشدار راین در مورد میزان خسارات وارده به خبرنگار فارس گفت: بیشترین خسارات به روستاهای گروه، گشیگان، دودران، سوراخ مار، پل و دهشاوردی وارد شده است.

وی افزود: این خسارت‌ها شامل تخریب 35 مورد آب بند و کانال‌های آبرسانی کشاورزی، 18 رشته قنات، 20 باب اماکن سنتی نگهداری دام، تخریب 100 کیلومتر راه‌های بین مزارع و جاده‌های فرعی، تخریب سه باب استخر پرورش ماهی و بیش از 30 هزار هکتار خسارت به محصولات باغی است.

وی از حضور نیروهای امدادی هلال‌احمر و جهادکشاورزی به همراه نمایندگان بخشداری از ساعات ابتدایی روز در منطقه برای خدمات‌رسانی، بررسی و انعکاس مشکلات‌ خبر داد و اعلام کرد که بارندگی خسارت زیادی به محل سکونت روستاییان وارد نکرده و تلفات جانی نداشته است.

اهالی روستاهای آسیب دیده با ابراز خوشحالی از نزول رحمت الهی و سیراب شدن زمین‌های کشاورزی بارندگی چند روز گذشته ‌را در 20 سال گذشته بی‌سابقه اعلام کردند.

بارش برف در مناطق کوهستانی موجب مسدود شدن راه ارتباطی تعدادی از روستاها شده است.

انتهای پیام/2446/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول