اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف خراسان‌رضوی خبر داد

اعلام نخستین موقوفه مشارکتی حضرت فاطمه‌زهرا(س) با همکاری مردم مشهد

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌رضوی گفت: نخستین موقوفه مشارکتی حضرت فاطمه ‌زهرا(س) با همکاری مردم در مشهد با اعتبار 18 میلیارد تومان در روز ولادت آن حضرت اعلام همگانی می‌شود.

اعلام نخستین موقوفه مشارکتی حضرت فاطمه‌زهرا(س) با همکاری مردم مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام سعید آخوندی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: علی‌رغم اینکه بیش از 60 درصد اراضی خراسان‌رضوی را موقوفات تشکیل می‌دهد اما تعداد بسیار اندکی از آنان متعلق به موقوفات حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی با تاکید براینکه اگر بخواهیم در جامعه مهدوی با فرهنگ فاطمی حرکت کنیم باید از اهل‌بیت(ع) پشتیبانی مالی داشته باشیم، ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم که در خراسان‌رضوی برای نخستین‌بار قرار است صورت بگیرد موقوفه مشارکتی با موضوع تبلیغ و ترویج فرهنگی فاطمی است.

آخوندی عنوان کرد: این موقوفه مشارکتی که با هزینه 18 میلیارد تومان ایجاد می‌شود متعلق به حضرت فاطمه زهرا(س) و برای ایام شهادت و عزاداری این حضرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌رضوی عنوان کرد: به سبب اینکه تمامی افراد علاقه‌مند بتوانند در این طرح مشارکتی شرکت کنند؛ 18 میلیارد تومان به 360 هزار تقسیم شده که سهم هر یک از آن تنها 50‌ هزار تومان است و هر فرد می‌تواند به تعداد دلخواه این سهام را خریداری کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به وسعتی که خراسان‌رضوی دارد تنها 23 موقوفه متعلق به حضرت فاطمه زهرا(س) وجود دارد که با این طرح مشارکتی خراسان‌رضوی و به ویژه مشهد برای نخستین‌بار این موقوفه در کشور به ثبت می‌رسد.

آخوندی خاطرنشان کرد: با این طرح می‌توانیم نخستین بقاع مشارکتی اهل‌بیت(ع) را با همکاری مستقیم مردم در کشور به ثبت برسانیم.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌رضوی اظهار کرد: این طرح در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اعلام همگانی می‌شود و تمامی افراد می‌توانند در این طرح مشارکتی شرکت کنند و امیدواریم سال آینده ایام شهادت حضرت زهرا(س) را در این مکان برگزار کنیم.

انتهای پیام/70018/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول