اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت بسیار حساس بودند

امام جمعه رودبار گفت: با نگاهی گذرا به زندگی کوتاه حضرت زهرا (س) و رصد فعالیت‌های این بانوی بزرگوار نتیجه می‌گیریم که ایشان در مسائلی از جمله اهتمام به امور سیاسی و حتی نظامی، دفاع از حریم رسالت و ولایت بسیار حساس بودند.

حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت بسیار حساس بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) فرمودند‌ «خداوند ایمان را وسیله پاکی شما از شرک، نماز را برای دوری از کبر و نخوت، زکات را برای پاکی نفس، فزونی روزی را برای استواری اخلاص، حج را برای برپایی دین، عدل را برای آراستن و پیوستن دل‌ها و اطاعت از ما را برای ایجاد نظم در امت و امامت ما را برای ایمنی از تفرقه قرار داده است».

وی با اشاره به این‌که عدالت موجب برابری قلب‌ها است، افزود: اگر با دقت معضلات و مسائلی مانند سرقت، قتل، بی‌حرمتی و تجاوز به ناموس و همچنین انقلاب‌های خونین را در تاریخ بررسی کنیم، درمی‌یابیم که منشأ اصلی همه آن‌ها نبودن عدالت و وجود نابرابری‌ها به‌ویژه در مسئله ثروت است که به عده‌ای محدود اختصاص دارد و بیشتر مردم از آن محروم هستند.

امام جمعه رودبار تصریح کرد: اگر بخواهیم، خوب زندگی کرده و به وظیفه خود خوب عمل کنیم، بهترین و جامع‌ترین راه آن اقتدا به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و دخت گرامی ایشان حضرت فاطمه (س) و الگو قرار دادن آن‌ها است تا زندگی خوب و حیات طیبه به معنای واقعی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با نگاهی گذرا به زندگی کوتاه حضرت زهرا (س) و رصد فعالیت‌های این بانوی بزرگوار نتیجه می‌گیریم که ایشان در مسائلی از جمله اهتمام به امور سیاسی و حتی نظامی، دفاع از حریم رسالت و ولایت بسیار حساس بودند.

گروهی عنوان کرد: ایشان در دفاع از حریم ولایت، کارهای بسیار مهمی مانند حرکت در مسیر ولایت به عنوان امتداد رسالت، اطاعت‌‌پذیری از مقام امامت و ولایت همچون مقام نبوت، معرفی و اثبات حقانیت حضرت علی (ع) و افشای فتنه‌ها و تلاش برای بیدار کردن خواص انجام داده‌اند.

امام جمعه رودبار با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: کسانی که قصد دارند در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کنند و همچنین طرفداران آنان باید همواره رضای خداوند را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/2655/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول