اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

دشمن از روحیه شهادت‌طلبی‌ ملت ایران‌ هراس دارد

امام جمعه کرمان گفت: جنگ تحمیلی در سایه شهادت‌طلبی‌ها به پیروزی رسید و دشمن نیز به این نکته واقف است.

دشمن از روحیه شهادت‌طلبی‌ ملت ایران‌ هراس دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان که در جوار پیکر مطهر هفت شهید گمنام اقامه شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با شهادت توانست بر مستکبران عالم غلبه کند.

وی بیان داشت: با رهنمودهای اسلام، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که تا حدودی توانسته‌ایم مقام والای شهید و شهادت را درک کنیم.

جعفری با بیان اینکه جنگ تحمیلی در سایه شهادت‌طلبی‌ها به پیروزی رسید، افزود: دشمن نیز این نکته را می‌داند که جرأت حمله نظامی را به خود نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: استکبار از راه‌های دیگری برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی وارد عمل شده که بخشی از آن با شبکه‌های خارجی و ماهواره‌ای تحقق می‌یابد.

جعفری ابراز داشت: آمریکایی‌ها به دنبال انحراف جوانان ایران اسلامی هستند، لذا باید مراقبت کامل را داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) ابراز داشت: بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) به واسطه ظلم مستکبران و کفار زمان خویش به شهادت رسید.

وی گفت: تشییع و تدفین شبانه و در خفای حضرت زهرا (س) نشان می‌دهد که تا چه اندازه از مسئولان حکومتی وقت ناراضی بودند.

جعفری بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که فاطمه (س) مشمول لطف و عنایت خاص پروردگار است، لذا خداوند قلب و دل وی را از ایمان و یقین پر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) بانویی را که تنها 18 و یا به تعبیر دیگر 22 سال زندگی کردند، سیده تمام زنان‌ عالم طی تاریخ بشریت دانستند.

جعفری ابراز داشت: بالاترین فضیلت و کمال برای حضرت فاطمه (س) آمدن جبرئیل بعد از رحلت پیامبر (ص) خدمت ایشان است که امام خمینی (ره) نیز این کمال را از همه فضایل حضرت بالاتر دانسته‌اند.

خطیب جمعه کرمان عنوان کرد: در روایتی از حضرت علی (ع) آمده است که هیچ‌کس را نمی‌توان با خانواده پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) مقایسه کرد، هر چند اهل تقوا و ریاضت باشد.

وی گفت: البته در تمام مسائل زندگی باید از خاندان پیامبر (ص) پیروی و اطاعت کرد تا سعادت دنیا و آخرت نصیب ما شود.

جعفری حضرت فاطمه (س) را الگوی جوانان دانست و افزود: اما برخی از جوانان ما به مواردی می‌نگرند و الگو می‌گیرند که به جایی نمی‌رسد و برای چند روز بیشتر پایدار نیست.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول