اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شهادت در آسمان، جاودانه در دشت‌های دیره

شهید والا مقام سعدالله داورزاده اهل روستای درخشنده در نزدیکی ارتفاعات بازی‌دراز و از توابع شهرستان گیلان‌غرب است که در سن 23 سالگی در درگیری با نیروهای بعثی به‌درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهادت در آسمان، جاودانه در دشت‌های دیره

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهید والا مقام امیر سرلشگر خلبان سعدالله داورزاده اهل روستای درخشنده در نزدیکی ارتفاعات بازی‌دراز و از توابع شهرستان گیلان‌غرب است.

شهید داورزاده پس از اتمام تحصیلات متوسطه و اخذ مدرک دیپلم پا به‌عرصه خلبانی گذاشت و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، داوطلبانه از اصفهان به مناطق غربی آمد و در مقابله با ناآرامی‌های کردستان، تلاش‌های ارزنده‌ای انجام داد.

شهید داورزاده در 21 مهر ماه سال 59 در سن 23 سالگی در درگیری با نیروهای بعثی در دشت ذهاب مورد اصابت قرار گرفت و به‌درجه رفیع شهادت نائل آمد و در واقع از نخستین شهدای خلبان هوانیروز است.

شهید حمید سهیلیان نیز در هنگام شهادت همراه شهید داورزاده بوده و به شهادت رسیده است.

این شهید والامقام هم‌رزم شهدای بزرگی، مانند شهید شیرودی و شهید شمشادیان بوده و در شلیک موشک و شکار تانک، تخصص داشته است.

شهید داورزاده هنگامی به شهادت رسید که تنها دو ماه از ازدواجش گذشته بود. اهالی روستای محل زندگیش از سجایای اخلاقی و بزرگواریش، گفتنی‌ها دارند.

بسیاری از عکس‌ها و یادگاری‌های به‌جا مانده از شهید که توسط برادرش نگهداری می‌شده، در حمله منافقان کوردل در عملیات مرصاد، از بین رفته است.

عکس‌هایی از محل زندگی این شهید و چند عکس که بر دیوار خانه پدریش به‌یادگار مانده، بهانه‌ای است برای اینکه به‌یاد داشته باشیم، شهدا جاودانه می‌مانند.

 

---------------------------------------

گزارش از محسن فولادی

--------------------------------------

انتهای پیام/2700/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول