اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 12 فروردین شهرستان‌های استان تهران:

استقرار نظام اسلامی مبتنی بر ولایت مدیون شهادت حضرت زهرا (س) است

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 12 فروردین شهرستان‌های استان تهران گفت: استقرار نظام جمهوری‌اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه مدیون شهادت حضرت زهرا (س) است.

استقرار نظام اسلامی مبتنی بر ولایت مدیون شهادت حضرت زهرا (س) است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در جمع خبرنگاران با بیان نقش موثر حضرت زهرا (س) در دفاع از امامت و ولایت اظهار داشت: دختر پیامبر (ص) با تمام وجود خود از امامت و ولایت دفاع کرد و در این‌راه جان خود و طفل شش ماهه‌اش را فدا کرد تا امامت زنده بماند و ولایت پابرجا باشد، این‌ها درس‌های زندگی حضرت زهرا (س) است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 12 فروردین شهرستان‌های استان تهران حجاب و عفت فاطمی را از مواردی دانست که باید زن‌ها و دختران مسلمان از آن الگو بگیرند و توضیح داد: حجاب برای زن مسلمان ارزش و سرمایه است،یک زن مسلمان باید خود را در برابر نامحرم حفظ کند،حجاب و پاکیزگی درونی و عفت خود را حفظ نماید، این‌ها تعالیم فاطمیه است، اگر ما در ایام فاطمیه اشک می‌ریزیم، اگر مجلس عزا برپا می‌کنیم و به هر نحو می‌خواهیم به فاطمه زهرا (س) ادای احترام کنیم باید ابتدا معرفت خود را به آن بزرگوار افزایش دهیم.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: باید خود را به سیره آن بزرگوار نزدیکتر کنیم و جهات تربیتی، اخلاقی و معرفتی حضرت زهرا (س) را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

وی خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) را از سرمایه‌های ارزشمند تاریخ زندگی هر مسلمان و شیعه دانست و تصریح کرد: راوی این خطبه زینب کبری (س) است، این خطبه عظیم برگرفته از معارف قرآنی برای احقاق حق امامت و ولایت و تبیین فلسفه احکام و مبانی دینی و مسائل اعتقادی است، سعی کنید به بهانه ایام فاطمیه یک بار این خطبه را مطالعه کنید تا ببینید دختر پیامبر (ص) که پرورش یافته مکتب وحی و نبوت است چگونه به میدان می‌آید و با چه معرفت و منطق محکم و مستدلی از اسلام ناب و ولایت و امامت دفاع می‌کند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم الله 12 فروردین شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: حضرت زهرا (س) برای همیشه ولایت را بیمه کرد، امروز اگر من و شما شیعه‌ایم و به‌عنوان یک مسلمان در دنیا سرمان را بالا می‌گیریم، اگر امروز ایران اسلامی پرچم‌دار مکتب امامت و ولایت در جهان است و اگر امروز نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه که استمرار ولایت ائمه معصومین علیهم‌السلام است در کشور ما استقرار یافته است مدیون شهادت حضرت زهرا (س) هستیم که با تمام وجود از ولایت دفاع کرد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 12 فروردین شهرستان‌های استان تهران با اشاره به زیارت نامه حضرت زهرا (س) تصریح کرد: در زیارت نامه آن حضرت می‌خوانیم «سلام بر بانویی که مظلومه واقع شده، سلام بر بانویی که پهلویش شکسته شده و فرزندش سقط شده است» بله این بانو پهلویش شکست اما اسلام ناب را بیمه کرد و بشریت را خوشه چین سفره احسان، معنویت و عفاف خویش کرد.

انتهای پیام/2462/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول