اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر شهید احمدی روشن:

مصطفی شهادتش را پیش‌بینی کرده بود

پدر شهید احمدی روشن با ذکر خاطره‌ای از این شهید بزرگوار گفت: مصطفی به همسرش گفته بود که در 30 سالگی به شهادت می‌رسد.

مصطفی شهادتش را پیش‌بینی کرده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رحیم احمدی روشن در همایش دانشجویی روز ملی فناوری هسته‌ای که با حضور خانواده شهدای هسته‌ای در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای هسته‌ای اظهار داشت: اگر تاریخ بشریت را دنبال کنیم به این واقعیت دست می‌یابیم که بزرگترین ظلم در حق ملت مسلمان شده است.

وی ابراز داشت: تمام دانشمندان بزرگ دنیا از سلسله مردم مسلمان بوده‌اند که متاسفانه این حقیقت تاریخی پنهان مانده است.

پدر شهید احمدی روشن در ادامه با اشاره به موفقیت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی گفت: همه دست به دست هم دادیم و کشور را ساختیم و امروز به خودمان متکی هستیم.

وی به تلاش‌های استکبار برای دور کردن مردم ایران اسلامی از فرهنگ و تمدن خود اشاره و تصریح کرد: جوانان و دانشجویان ایران اسلامی ثابت کردند که بر آرمان‌های خود پایبندند و از اهداف و آرمان‌های خود کوتاه نخواهند آمد.

احمدی روشن با بیان اینکه پس از شهادت بچه‌های ما بیش از 5 هزار دانشجو سراسر کشور اعلام آمادگی کردند که از رشته خود به فیزیک هسته‌ای تغییر رشته دهند، یادآور شد: ترور دانشمندان هسته‌ای، نشان‌دهنده حماقت استکبار جهانی و دشمنان ما است زیرا با شهادت این عزیزان، جوانان و دانشجویان با شور و شعور بیشتری راه آنها را ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد: اگر با شهادت پرچم از دست افسران این جبهه افتاد جوانان و دانشجویان عزیز این پرچم را برداشتند و آمادگی خود را برای صف‌آرایی مقابل استبکار جهانی اعلام کردند.

پدر شهید احمدی روشن در ادامه به ذکر خاطراتی از شهید احمدی روشن پرداخت و افکار و افق فکری این شهید را جهانی دانست و یادآور شد: شهید احمدی روشن در زمان دانشجویی با یک سری چیزهای پیش پا افتاده سوخت موشک درست کرد و در حیاط دانشگاه آن را امتحان کرد، وقتی از او می‌پرسند برای چه این سوخت را درست کردی می‌گوید مردم فلسطین به سوخت موشک دستیابی ندارند باید طوری باشد از موادی که در اختیار دارند بتوانند سوخت موشک درست کنند.

وی در بیان خاطره‌ای دیگر از این شهید گفت: همسر شهید احمدی روشن در خواب دیده بود که بالای یک قبر نشسته و بر روی آن نوشته شده است شهید مصطفی احمدی روشن، وقتی این موضوع را با مصطفی در میان می‌گذارد ابتدا مصطفی طفره می‌رود اما وقتی با اصرار همسر مواجه می‌شود اقرار می‌کند که در 30 سالگی به شهادت خواهد رسید.

پدر شهید احمدی روشن همچنین گفت: از این شهید سوال می‌شود شما که به غنی‌سازی 3.5 درصد دست یافتید 20 درصد برای چه می‌خواهید؟ که پاسخ می‌دهد به دو دلیل، نخست اینکه اگر استکبار احساس کند دست ما خالی است برای حرف ما پشیزی قائل نمی‌شود دوم اینکه ما نمی‌خواهیم با 20 درصد بمب اتمی بسازیم و بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی بریزیم بلکه می‌خواهیم رادیو داروهایی درست کنیم و در اختیار مردم ایران و دنیا قرار دهیم تا از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/78010/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول