اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

سوابق کاندیداها به دقت بررسی شود

امام جمعه جیرفت گفت: باید در انتخابات با دقت، وسواس، تدبیر و جدیت کاندیداها را از هم‌اکنون شناسایی کرده و در مورد سوابق آن‌ها تحقیق کرد تا به تعبیر مقام معظم رهبری قوت دولت‌های گذشته را داشته، اما ضعف آن‌ها را نداشته باشند.

سوابق کاندیداها به دقت بررسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به نام‌نویسی کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 26 فروردین ماه جاری اظهار داشت: امیدوارم، افرادی که در خود این آمادگی، شایستگی و دانش لازم را می‌بینند و اطمینان دارند که می‌توانند در شوراها مؤثر باشند در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه کار اداره شهر تنها توسط شهردار امکانپذیر نیست افزود: با توجه به اینکه شهر نیازمند بحث‌های مختلف معماری، فضای سبز، معابر، حقوقی و ... است، باید یک تیم با دانش‌ها، تجارب و گرایش‌های مختلف علمی در این زمینه عمل کنند.

عسکری تصریح کرد: با توجه به اینکه شورای شهر شهردار را انتخاب می‌کنند، امیدواریم شورایی توانمند و قوی تشکیل شود تا مشکلات شهر را یکی پس از دیگری رفع کرده و در راستای عمران و آبادانی آن تلاش کنند.

وی در زمینه انتخابات ریاست جمهوری نیز ابراز داشت: باید در این انتخابات با دقت، وسواس، تدبیر و جدیت کاندیداها را از هم‌اکنون شناسایی کرده و در مورد سوابق آن‌ها تحقیق کرد تا به تعبیر مقام معظم رهبری قوت دولت‌های گذشته را داشته، اما ضعف آن‌ها را نداشته باشد.

عسکری با بیان اینکه همین مسئله که قدرت‌های بزرگ در مقابل ملت ایران سال‌ها صف‌آرایی می‌کنند، نشان از بزرگی این ملت دارد، عنوان کرد: امیدواریم که این کشور بزرگ بتواند در مقابل دشمنانی که چنگ و دندان نشان می‌دهند با سربلندی و افتخار بایستند.

امام جمعه جیرفت گفت: پس از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی قدرت‌‌های بزرگ هر روز به نحوی از جمله جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی، تحریم سیاسی، راه‌اندازی صدها رسانه ضداسلامی و ... در صدد ضربه زدن به آن هستند و همین امر نشان از بزرگی ملت ایران دارد.

عسکری با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها پس از نامگذاری سال جاری با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» درصدد تفسیر و تحلیل آن برآمدند و به اشتباه از آن به جنگ و یورش تعبیر کردند، بیان داشت: «حماسه» واژه‌ای بسیار حکیمانه، اندیشمندانه و خردمندانه‌ بوده که توسط مقام معظم رهبری بیان شده است.

وی حماسه را کاری دانست که با تدبیر، اندیشه و شجاعت انجام گیرد شجاعانه برای اجرای آن وارد شد تا خروجی آن سرافرازی و افتخار باشد و اذعان داشت: باید در ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی آن چنان بدرخشیم که دشمنان را مانند همیشه ناکام، مأیوس و محروم بگذاریم.

عسکری خاطر نشان کرد: امیدواریم مردم خردمندانه عمل کرده و مسئولان نیز به نحو صحیح و حکیمانه در بحث مسائل سیاسی و اقتصادی تدبیر کرده تا خروجی آن برای ملت ایران سربلندی و سرافرازی باشد.

وی با یادآوری این نکته که دست‌اندرکاران انتخابات باید از هم‌اکنون سازوکار آن را فراهم کرده تا از آراء مردم صیانت شود، اظهار داشت: همچنین آنان تلاش کنند تا امانتداران درستی بوده و کسانی را پای صندوق‌های رأی بگمارند که در مردم احساس ناامنی نسبت به آراء خود ایجاد نشود.

جنوب استان کرمان کمترین طلبه را دارد

عسکری یکی از نیازهای جنوب استان کرمان و از جمله شهرستان جیرفت را طلبه تحصیلکرده ذکر و تصریح کرد: با وجود اینکه این نیاز منطقه است که طلبه‌هایی از درون آن برای تبلیغ دین اقدام کنند، اما با ابراز تأسف از نظر سرانه جمعیتی جنوب استان کمترین طلبه را دارد.

وی افزود: هم‌اکنون فرصت تحصیل در علوم حوزوی برای افرادی که دارای مدرک سیکل و دیپلم هستند، فراهم شده است که با ثبت‌نام تا 31 فروردین ماه جاری در آزمون این مرکز شرکت کرده تا با تحصیل در حوزه علمیه زمینه خدمت به منطقه خود را فراهم کنند.

عسکری با اشاره به برگزاری یادواره «شهدای غواص» عنوان کرد: 26 فروردین ماه نیز گردهمایی رزمندگان غواص لشکر 41 ثارالله استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به همت فرمانداری، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، اداره آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر حفظ حرمت والدین ابراز داشت: سومین گناه کبیره عاق والدین شدن است که هر کس به آن مبتلا شود، اثرهای منفی آن به سرعت در دنیا و آخرت گریبانگیر وی می‌شود، بنابراین می‌طلبد، همواره احترام آن‌ها را نگاه داریم.

انتهای پیام/80001/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول