اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل حزب مؤتلفه:

فتنه‌گران هم با دید طمعکارانه وارد عرصه انتخابات شده اند

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در حال حاضر فتنه‌گران نیز در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با دید طمعکارانه وارد عرصه شده‌اند چه برسد به اصلاح‌طلبان، پس باید از هر نظر مراقب بود.

فتنه‌گران هم با دید طمعکارانه وارد عرصه انتخابات شده اند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدنبی حبیبی در جمع اعضای حزب مؤتلفه اسلامی از اهمیت انتخابات آتی سخن راند و اظهار داشت: اگر جریان اصولگرایی بتواند در انتخابات پیش رو با یک ابتکار جدید ورود پیدا کند این ابتکار می‌تواند در جذب آراء مردم مثمر ثمر واقع شود.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات یک گفتمان ویژه لازم دارد، افزود: به منظور مورد خطاب قرار دادن یک جامعه، باید ابتدا شناختی از آن داشت به این معنا که مطالبات آن به صورت عام و خاص را در نظر گرفته و در راستای این مهم حرکت کنیم.

به گفته دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اینکه کدام گفتمان در خطاب ما غالب باشد، بسیار مهم است و باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قاعده انتخاباتی ایجاب می‌کند که دارای گفتمان انتخاباتی باشیم، تأکید کرد: رفع و رجوع مشکلات مردم و داشتن برنامه برای این مقوله از موضوعاتی است که می‌تواند کشور را بهتر در مسیر توسعه قرار دهد.

حبیبی با اشاره به اینکه تولید ما در هم ریخته شده اضافه کرد: به کارگیری عنوان «حماسه» برای فعالیت‌های اقتصادی حاکی از آن دارد که اوضاع عادی نبوده و آفرینش حماسه در این حوزه لازم است.

وی در ادامه از ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی در دوران انقلاب در کشور سخن گفت و ادامه داد: به طور قطع، این گونه بسترسازی‌ها به هیچ عنوان قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب نیست ولی نباید از وجود مشکلات فراوان اقتصادی در کشور نیز غافل شد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه باید با گفتمان کارشناسانه درصدد رفع و رجوع مشکلات اقتصادی برآمد، افزود: کلی‌گویی در این زمینه کارساز نبوده و باید با برنامه مشخص و مدون نسبت به حل مشکلات و مسائل اقتصادی وارد عرصه فعالیت شد.

وی کلی‌گویی را قانع‌کننده ندانست و ادامه داد: یکی از نقایص کلی انتخابات در دوره‌های قبل این بوده که نامزدهای ریاست جمهوری با زبان برنامه‌ای صحبت نمی‌کردند و فقط شعار می‌دادند.

حبیبی اضافه کرد: رقابت‌های انتخاباتی نباید تنها تبدیل به رقابت‌های الفاظ و شعار شود، هر چند شعار جزء لاینفک فعالیت‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود ولی داشتن برنامه از موضوعات خاص و در عین حال کاربردی است که باید مورد نظر باشد.

وی انجام کادرسازی را نیز از ضروریات دانست و ادامه داد: متأسفانه رؤسای جمهور ایران بعد از اینکه رأی آوردند می‌نشینند و فکر می‌کنند که باید چه کار کنند، در صورتی که باید همه برنامه‌ها از اول کار مشخص باشد.

دبیرکل حزب م‍ؤتلفه اسلامی ابراز داشت: وقتی یک جریان سیاسی و حزب «گفتمان»، «برنامه» و«تیم کاری» خود را مشخص کرده باشد و بعد از آن نسبت به معرفی «نامزد» مورد نظر خود اقدام کند می‌توان از این منظر توفیقات بسیاری را شاهد و ناظر بود.

وی با بیان اینکه جریان اصولگرا در انتخابات یازدهم باید با این نوع ادبیات وارد کار شود، ادامه داد: توجه به این رویکرد از سوی هر یک از احزاب و جریانات سیاسی منجر به مقایسه بهتر برنامه‌ها و مصداق‌ها توسط مردم می‌شود و همین امر پختگی آراء را به دنبال دارد.

حبیبی افزود: در صورتی که نامزد هر یک از جریانات سیاسی، موفق به اخذ رأی مردم شود ولی طبق برنامه و گفتمان حزب خود عمل نکند آن وقت باید آن جریان سیاسی پاسخگوی وضعیت موجود باشد.

وی در ادامه با اشاره به شعارهای دوم خرداد گفت: با وجود طرح شعارهایی چون «شایسته‌سالاری با رویه فراجناحی» در دولت خاتمی، این امر از موضوعاتی بود که در این دولت محقق نشد.

دبیرکل حزب مؤتلفه با اشاره به بیان طنزی تصریح کرد: بعد از روی کار آمدن دولت خاتمی، اگر گربه‌‌ هم در آشپزخانه وزارتخانه‌ها رفت و آمد داشتند، تصمیم گرفته شد گربه‌ها را نیز عوض کنند!

وی با بیان اینکه تعداد کثیری از نیروهای دولتی غیر همسو با تفکرات دوم خردادی‌ها کنار گذاشته شده و افراد دیگری جایگزین آنها شدند، افزود: البته شاید در مواردی شخص خاتمی هم رضایتی در این زمینه نداشت ولی کسی به حرف او گوش نمی‌داد.

حبیبی با اشاره به بی‌توجهی به شعار شایسته‌سالاری و فراجناحی در دولت خاتمی گفت: اگر این شعار را یک تشکیلات داده بود و اجرا نمی‌شد در آن صورت این تشکیلات دیگر نمی‌توانست سرش را نزد مردم بالا ببرد.

وی رقابت‌های انتخاباتی بر اساس حزب و تشکیلات را دارای برکات و آثار بسیاری دانست و ادامه داد: وقتی که یک جریان و تشکیلات سیاسی به مردم وعده می‌دهد در صورت عملکرد نامطلوب خود، مردم نسبت به این مجموعه بدبین می‌شوند نه کل نظام؛ که این موضوع حائز اهمیتی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه جریان سیاسی باید سپر بلای ولایت باشد، در ادامه سخنانش تأکید کرد: رشد فرهنگ تحزب در کشور از موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد زیرا مصونیت نظام را در پی دارد.

به گفته وی فتنه‌گران، اصلاح‌طلبان، اصولگرایان، جریان انحرافی و یک جریان خاکستری در انتخابات پیش رو با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که برخورداری از بصیرت و حرکت طبق معیارهای رهبری ما را در مقابله با جریانات ضد انقلاب و انتخاب فرد اصلح کمک می‌کند.

حبیبی در ادامه با فراخواندن همه مردم به بصیرت و هوشیاری گفت: جریان انحرافی با تمام عدهّ و عُده خود وارد صحنه شده و ضمن بهره‌گیری از رانت و انجام سوء استفاده‌های بسیار درصدد کسب رأی است پس باید مراقب بود.

وی که معتقد به ائتلاف جریان اصولگرایی است، ابراز داشت: برخی از شخصیت‌های بزرگ اصولگرا که بعضی از آنها در کسوت مقدس روحانیت نیز هستند، ادعا می‌کنند که در انتخابات آتی جریان انحرافی و جریان اصلاحات هیچ شانسی ندارند و هرچه هست جریان اصولگرایی است و بس.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: این دسته از اصولگرایان معتقدند که اصولگرایان باید بین خود رقابت کنند و ائتلاف نشدنی نیست.

وی با طرح این سئوال که تشییع جنازه جریان دوم خرداد کی انجام شده، گفت: در حال حاضر فتنه‌گران نیز در این عرصه با دید طمعکارانه وارد عرصه شده‌اند چه برسد به اصلاح‌طلبان! پس باید از هر نظر مراقب بود.

حبیبی با بیان اینکه انتخابات آینده را از فتنه و فتنه‌گری مصون نمی‌دانم، افزود: درست است که دست جریان انحرافی رو شده اما نباید از فعالیت‌ها و دسیسه‌های آنها غافل بود.

وی ادامه داد: اگر فرض را بر این بگیریم که صحنه رقابت‌ انتخاباتی خالی از اغیار و رقبا بوده و فقط اصولگرایان در عرصه حضور داشته باشند باید دید آیا باز هم از رسیدن به ائتلاف و انتخاب نامزد واحد ضرر می‌کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سئوالی گفت: به طور قطع جریان اصولگرایی با این ائتلاف ضرر نمی‌کند ولی اگر عکس این باشد در آن صورت زیان فاحشی خواهد دید.

وی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی تعداد زیادی از اصولگرایان برای حضور در صحنه رقابت انتخاباتی و احساس تکلیف شرعی آنها افزود: برخی مواقع این نوع از احساس تکلیف، به جریان اصولگرایی آسیب جدی وارد کرده و پدر جریان اصولگرایی را درآورده است.

حبیبی ابراز داشت: برخی از افراد آن قدر احساس تکلیف می‌کنند که اگر خود وجود نازنین پیامبر(ص) نیز تشریف بیاورند و بگویند که «این تکلیف شرعی را از دوش تو برداشته‌ام»، باز هم به کار خود ادامه می‌دهند چون فکر می‌کنند با نبود آنها کائنات به هم می‌ریزد چه رسد به انتخابات!

وی با بیان اینکه جریان اصولگرایی ناگزیر از رسیدن به ائتلاف بزرگ است، گفت: شاید با شکل‌گیری یک محوریت متقن با پرچمداری روحانیت و گستراندن این چتر بر سر جریان اصولگرایی، این احساس تکلیف‌ها نیز کمتر شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه با بیان اینکه این تشتت و تعدد برای جریان اصولگرایی خطرناک است، از تشرف خود خدمت آیت‌الله مکارم شیرازی در شهر مقدس قم سخن گفت و ابراز داشت: ایشان فرمودند که هرکس به ایجاد تفرقه بین جریان اصولگرایی دامن زند کار غیر شرعی و خلاف تقوا انجام داده است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به نامزد حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: در صورت ایجاد ائتلاف در بین جریان اصولگرایی، اگر آل اسحاق به عنوان نامزد حزب مؤتلفه مورد قبول این جریان واقع نشود، ما از تلاش برای تبلیغ ایشان دست می‌کشیم و برای نامزد واحد اصولگرایی کار می‌کنیم.

انتهای پیام/89002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول