اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخابات، تجلی‏گاه حماسه سیاسی – 14

شاهچراغی: رقابت‏های انتخاباتی سالم و قانونی باشد

امام جمعه سمنان گفت: رقابت‏های انتخاباتی در روزهای باقیمانده تا خلق این حماسه بزرگ سیاسی، باید سالم و قانونی باشد.

شاهچراغی: رقابت‏های انتخاباتی سالم و قانونی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری و ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور اظهار داشت: انتخابات یک صحنه بزرگ سیاسی است که رقابت در آن باید داغ و پرشور باشد.

امام جمعه سمنان گفت: درست است که هر انتخاباتی نیازمند رقابت همه‏جانبه کاندیداهای احتمالی است؛ اما باید در نظر داشت که همه مراجع و بزرگان کشورمان نیز تصریح دارند که این رقابت‏ها باید سالم و قانونی باشد.

شاهچراغی یکی از مهم‏ترین راه‏های رقابت گسترده نامزدهای انتخاباتی در سراسر کشور را حضور کاندیداهای متعدد در صحنه انتخابات دانست.

امام جمعه سمنان بیان کرد: همه جریان‏ها، طیف‏ها و شخصیت‏های مطرح باید وارد میدان انتخابات شوند؛ اما در نهایت اگر کسی دید که زمینه‏ و محملی برای کسب آرای مردم ندارد، خودش باید کنار برود و این مسئولیت خطیر را بر عهده فرد دیگری بگذارد.

شاهچراغی از افرادی که می‏دانند در جامعه مقبولیت عمومی برای انتخاب شدن ندارند، خواست تا در انتخابات آتی ثبت نام نکنند.

وی افزود: اگر افرادی که خودشان واقف هستند رأی چندانی نمی‏آورند، ثبت نام کنند و وارد عرصه انتخابات شوند، تنها با این کار خود زحمت بیشتری را به دوش شورای نگهبان می‏گذارند و هزینه‏ها و زمان را هدر می‏دهند.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: در عین حال، اگر فردی می‏داند اقبال عمومی دارد و در انتخابات ثبت نام هم کرد و ملاحظه نمود که فرد اصلح‏تری از او در میدان انتخابات حضور دارد، باز هم باید کنار برود و عرصه را به فرد برتر بسپارد.

شاهچراغی افزود: کاندیداهای انتخاباتی باید شهامت داشته باشند و در چنین شرایطی، خودشان کنار بروند تا فردی که اصلح‏تر است، رأی بیاورد.

انتهای پیام/2249/ی20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول