اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد

الگوگیری از شهید آوینی برای خلق آثار بدیع

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: هنرمندان اگر بخواهند آثار بدیعی از خود به جای بگذارند، می‌توانند از آثار شهید آوینی در خلق آثارشان الگوگیری کنند.

الگوگیری از شهید آوینی برای خلق آثار بدیع

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داود محمدی امروز در همایش تجلی شیدایی که به مناسبت سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب شهید سید مرتضی آوینی را سید شهیدان اهل قلم دانست، اظهار داشت: هنرمندان در خلق آثار هنری‌شان از این شهید الگوبرداری کنند تا بتوانند اثری با کیفیت خلق کنند.

وی ابراز داشت: شهید سید مرتضی آوینی از ویژگی‌های بارزی برخوردار بود که رهبر فرزانه انقلاب رسما در تشییع جنازه این شهید شرکت کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنرمند واقعی با اطاعت از رهبری گره خورده است، بیان کرد: شهید سید مرتضی آوینی از هنرمندان بارز در تبعیت از ولایت‌فقیه بوده است.

نایب رئیس نخست کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: شهید سید مرتضی آوینی ارادت خاصی به امامت و ولایت داشت و توانست در خلق آثار هنری مطیع بودن به ولایت‌فقیه را به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه هنر مهم‌ترین تجلی شیدایی است، گفت: بیان حقیقت، مخاطب‌شناسی، زمان‌شناسی و دردشناسی از مؤلفه‌های خلق هنر است که هنرمندان باید در آثار هنری‌شان از این وی‍ژگی‌ها استفاده کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: هنرمندان باید تلاش کنند تا هنر واقعی را به نمایش اقشار مختلف جامعه بگذارند تا آنان از دیدن این هنر بتوانند در ارتقای سلامت اخلاقی خود استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه هنر باید حقایق کمال انسانی را بیان کند، اذعان داشت: هنرمندان در خلق آثار هنری‌شان حقایقی که کمال انسانی را به نحو شایسته‌ای بیان می‌کنند به تصویر بکشند تا انسان‌ها با نمایش این اثر به قرب الهی نزدیک تر شوند.

محمدی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «هنرمند زمانی می‌تواند بدون دغدغه امانتش را زمین بگذارد که مطمئن شود مردم بدون اتکای به غیر، در چارچوب مکتب اسلام به جاویدان می‌رسند»، اظهار داشت: این بیان رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیانگر وظیفه خطیر و بزرگ هنرمندان در تولید آثار هنری است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آثاری که در عرصه‌های مختلف هنری از جمله موسیقی، شعر و فیلم خلق می‌شود باید جلوه ذات اقدس الهی را به نمایش گذاشته تا بتواند ماندگار بماند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان هشت سال دفاع مقدس مطیع ولایت‌فقیه بودند، بیان کرد: هنرمندان می‌توانند از سیره زندگی و فداکاری، ایثار و رشادت‌های این شهیدان آثار هنری خلق کرده تا با نمایش آن اقشار مختلف جامعه با این شهیدان بیشتر آشنا شوند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هنرمندان با استفاده از ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های هنری شهامت و شجاعت شهدای انقلاب اسلامی را به مردم معرفی کرده تا با تحقق این هدف آنان بیشتر از شهیدان الگوبرداری کنند.

انتهای پیام/77009/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول