اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

شهید آوینی دو خلاقیت هنری زمینی و آسمانی داشت

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید آوینی دو خلاقیت هنری زمینی و آسمانی داشت که این گونه در عرصه هنری کشور جاودانه شد.

شهید آوینی دو خلاقیت هنری زمینی و آسمانی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در دیدار کارکنان و هنرمندان حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز هنر انقلاب اسلامی و تسلیت سالگرد شهید اهل قلم و اندیشه اسلامی مرتضی آوینی اظهار کرد: شهید آوینی هنرمندی متمایز بود که دو خلاقیت زمینی و آسمانی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: شهادت روی آسمانی شهید آوینی در هنر و عرصه هنرمندی بود که در ذره به ذره هستی خود طراوتی آسمانی از هنر داشت.

وی با بیان این‌که با زبان هنر بیش از هر چیز دیگر می‌توان درس خداشناسی داد و فرا گرفت، افزود: نقاشی و اثر جاودانه استاد فرشچیان مربوط به ظهر عاشورا 10 برابر روضه مرحوم کافی در این باب مرا به گریه وا داشت.

حجت‌الاسلام ملک‌حسینی با قدردانی از خدمات حوزه هنری گفت: هنر بومی بهترین راه برای توسعه و پیشرفت یک دیار در عرصه‌های مادی و معنوی است.

وی با یاد کردن از هنرمندان بزرگ این استان از جمله مرحوم سید امرالله حسینی پدر خط کهگیلویه و بویراحمد و فریدون داوری شاعر برجسته این دیار به تفاوت میان هنر انسان و هنر الله پرداخت و گفت: تفاوت این دو در آن است که هنر انسان را همه کس نمی‌تواند به مانند آن بیاورد ولی هنر خدا را نه تنها همه کس بلکه هیچ کس قادر به آوردن و تکرار آن نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هنرمند واقعی و الگوی جاودانه هنرمندان در کشور ما کسی به جر مقام معظم رهبری نیست که باید جوانان ما با تأسی از ایشان در راه هنر ناب اسلامی گام بردارند.

انتهای پیام/2571/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول