اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

«شهید آوینی» الگوی هنر اسلامی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه مبانی هنر اسلامی نیازمند الگو است، گفت: «شهید سیدمرتضی آوینی» در این زمینه الگو است.

«شهید آوینی» الگوی هنر اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر امروز در همایش «هنرمندان بسیجی پرچمداران حماسه سیاسی و اقتصادی» به مناسبت شهادت «سید مرتضی آوینی» و روز «هنر انقلاب اسلامی» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: وجود الگو برای برای بیان مصادیق در جامعه ضروری است.

وی افزود: «شهید آوینی» به دلیل ویِژگی‌های خاص خود در بین چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر به طور ویژه درخشید.

مقام معظم رهبری از «شهید آوینی» به عنوان سید شهیدان اهل قلم نام برد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: «شهید آوینی» با داشتن ویژگی‌های خاصی در قلب عموم مردم راه یافته است؛ تا جایی که مقام معظم رهبری از وی به عنوان سید شهیدان اهل قلم نام برد.

منتظری، پایبندی به هنر متعهدانه را یکی از ویژگی‌های «شهید آوینی» ذکر کرد و ادامه داد: وی بر سر اعتقادات خود پایبند بوده و از هنر خود در این مسیر بهره برد.

به گفته وی، «شهید آوینی» معتقد به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، راه سرخ شهادت و مخالف مکاتب پوچ شرقی و غربی بوده و همواره از آرمان‌های اعتقادی خود در برابر این مکاتب دفاع می‌کرد.

«شهید آوینی» جان خود را فدای اعتقادات اسلامی کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، تخصص را ویژگی دیگر «شهید آوینی» برشمرد و اظهار داشت: «آوینی» هنرمند متخصص و صاحب فکر و آگاهی بود.

منتظری با بیان اینکه این ویژگی در شخصیت «شهید آوینی» موج می‌زد، تصریح کرد: وی با بهره‌گیری از تخصص و هنر خود در راه اعتلای انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای امام راحل نام نیک از خود بر جای گذاشت.

«شهید آوینی» تخصص خود را در خدمت تعهد خود به کار گرفت

وی، آوینی را از جمله هنرمندانی که تخصص خود را در خدمت تعهد خود به کار گرفته‌اند، دانست و خاطرنشان کرد: همنشینی، تخصص و تعهد اسلامی در آثار «شهید آوینی» موجب ماندگاری این آثار شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، جان سپردن بر سر آرمان‌ها را ویژگی سوم «شهید آوینی» عنوان کرد و گفت: آرمان‌ها و اعتقادات اسلامی به اندازه‌ای برای این شهید اهمیت داشتند که این شهید جان خود را در این زمینه تقدیم کرد.

شهدا عظیم‌ترین اسوه‌ها و الگوهای عصر هستند

منتظری با بیان اینکه شهدا عظیم‌ترین اسوه‌ها و الگوهای عصر هستند، افزود: نتیجه نهایی این برنامه باید قرار گرفتن هنرمندان در مسیر «شهید آوینی» و پایبندی بیشتر به اعتقادات اسلامی باشد.

لازم به ذکر است؛ همایش «هنرمندان بسیجی پرچمداران حماسه سیاسی و اقتصادی» توسط بسیج هنرمندان استان گلستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/83003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول