اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

شهید آوینی خط اصیل انقلاب فرهنگی را به جامعه معرفی کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: شهید آوینی توانست با روایت فتح و دست‌نوشته‌هایی که داشت خط اصیل انقلاب فرهنگی را به جامعه معرفی کند.

شهید آوینی خط اصیل انقلاب فرهنگی را به جامعه معرفی کرد

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی و سالروز تأسیس سازمان بسیج هنرمندان و روز «هنر اسلامی» اظهار داشت: شهید آوینی قله‌نشین در مسائل هنری بود.

وی افزود: شهید آوینی خط اصیل انقلاب فرهنگی را به جامعه معرفی کرد زیرا هنر ایرانی از جنس اعتقادات و باورهای الهی است و نمونه بارز آن شهدای ما همچون شهید آوینی هستند.

ابراهیمی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تمدن و هویت اسلامی که مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب است را به ‌جهان ارایه دهیم.

وی گفت: بزرگ‌ترین شاخصه‌های کاری شهید آوینی مفهوم‌سازی عینی و کارکردی، هنر متعهد و هنر دینی بود که هنرمندان ما باید به این اصل مهم اعتقاد داشته باشند و در این راه گام بردارند.

این مسئول با بیان اینکه شهید آوینی توانست با روایت فتح و دست‌نوشته‌هایی که داشت خط اصیل انقلاب فرهنگی را به جامعه معرفی کند، افزود: از دلایل اینکه مقام معظم رهبری نام سید شهیدان اهل قلم را به شهید آوینی داد نگاهی بود که آوینی به هنر داشت زیرا او به هنر با زیربنای درک بر ارزش‌های اسلامی نگاه می‌کرد.

ابراهیمی اظهار داشت: در شرایط کنونی ما نیازمند شخصیت‌هایی همچون شهید آوینی هستیم تا با قلم و هنر خود پیام انقلاب اسلامی را به اکثر نقاط جهان برسانند و انتقال دهند.

وی تاکید کرد: تمامی اصول انقلاب اسلامی باید در هنر هنرمندان ایران اسلامی تبلور پیدا کند.

انتهای پیام/2296/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول