اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمانشاه:

نام شهید آوینی با حوزه هنری عجین شده است

رئیس حوزه هنری کرمانشاه گفت: حوزه هنری پایگاه اصیل هنر انقلاب اسلامی و جایگاه هنرمندان انقلاب و متعهد است و نام شهید آوینی افتخار بزرگی است که با حوزه هنری عجین گشته است.

نام شهید آوینی با حوزه هنری عجین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عباس سروری در نشست هم‌اندیشی روز هنر انقلاب اسلامی در آستانه‌ سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی در حوزه هنری کرمانشاه که با حضور جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی برگزار شد، سال 92 را سالی سرشار از حماسه و افتخار برای کشور عنوان کرد.

سروری به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال حماسه‌ سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و تأثیر این شعار را بر روحیه‌ انقلابی ملت شریف ایران و سوابق ارزشمند و حضور وحدت‌بخش در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی مؤثر دانست.

وی اعلام کرد: حماسه‌های این ملت از قیام الهی 15 خرداد 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 و حماسه‌آفرینی دلاورمردان این سرزمین در دوران سال‌های دفاع مقدس و حضور آگاهانه‌ مردم ایران اسلامی در عرصه‌های اجتماعی، علمی، خودکفایی دانش هسته‌ای و مقاومت اقتصادی در مقابل تحریم‌های استکباری و روحیه‌ والای ولایت‌مداری به برکت پدیده‌ انقلاب اسلامی به رهبری حکیمانه‌ امام راحل و وجود پر برکت مقام معظم رهبری است.

رئیس حوزه هنری کرمانشاه، پیدایش حوزه هنری را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: حوزه هنری پایگاه اصیل هنر انقلاب اسلامی و خاستگاه و جایگاه هنرمندان انقلاب و متعهد است و نام شهید آوینی افتخار بزرگی است که با حوزه هنری عجین گشته است.

سروری گفت: حوزه هنری بر خود وظیفه می‌داند که از جایگاه هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی تجلیل به‌ عمل آورده و شرایط را برای جریان‌سازی و گفتمان ادب و هنر انقلاب اسلامی، مرجعیت در هنر انقلاب اسلامی، صدور پیام ارزش های انقلاب به سراسر جهان به ویژه جهان اسلام و کسب جایگاه مناسب و در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهیا نماید.

وی افزود: به‌ همین دلیل روز بیستم فروردین سالروز شهادت شهید آوینی به‌ عنوان روز هنر انقلاب اسلامی، پاسداشتی از تلاش و مجاهدت هنرمندانی بزرگ همچون آوینی خواهد بود. 

انتهای پیام/2700/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول