اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

شهید آوینی تربیت یافته مکتب اسلام و امام بود

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: شهید آوینی تربیت یافته مکتب اسلام، حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب بود.

شهید آوینی تربیت یافته مکتب اسلام و امام بود

سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تسلیت سالروز سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی اظهار کرد: شهید آوینی روحیه جهاد و شهادت و انقلابی داشت.

وی با اشاره به اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس ملت بزرگوار ایران در مقابل همه استکبار و قدرت‌های دنیا که از رژیم صدام پشتیبانی می‌کردند، ایستاده و مقاومت و پایداری کردند، افزود: دشمنان با همه توان خود نتوانستند در مقابل ملت ایران کاری از پیش ببرند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس تنها بحث جنگ نبود، چراکه جنگ در خیلی از کشورهای اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: ایثار، حماسه، فداکاری، جانبازی و جانفشانی ملت ایران مهم‌ترین بحث دوران دفاع مقدس است که باید این فرهنگ همیشه زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به زیبایی‌های فرهنگی و معنوی و روحیه جهاد و شهادت رزمندگان اسلام و مردم ایران در دوران دفاع مقدس گفت: باید روحیه جهاد و شهادت در کشور برای همیشه زنده نگه داشته شود.

سردار کرمی فرهنگ ایثار و شهادت ملت ایران را برگرفته از حماسه عاشورا که قریب به 1400 سال است که اسلام را تغذیه کرده و تا ابد نیز تغذیه خواهد کرد، عنوان کرد و گفت: فرهنگ غنی عاشورا الگویی برای همه آزادی‌خواهان و انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه مردم در دوران دفاع مقدس گوش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بودند و این اطاعت پذیری و پیروی از ولایت از عوامل مهم موفقیت ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بوده و هست، اظهار داشت: دشمنان نظام و انقلاب در طول سه دهه گذشته هر کاری کرده‌اند تا بین ملت و رهبری فاصله بیندازند، اما هرگز به این خواسته شوم خود نرسیده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه حوادث دوران هشت ساله دفاع مقدس نباید فراموش شود، افزود: دوران دفاع مقدس با مقیاس عظیم یک کشور و با همه صحنه‌ها هیچگاه نباید فراموش شود.

وی با اشاره به اینکه باید روحیه جهاد و شهادت در کشورمان زنده بماند، افزود: نسل‌های جوان باید با حماسه ایثار، شهادت و فرهنگ عاشورایی آشنا شوند.

سردار کرمی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های شهید آوینی ادامه داد: شهید آوینی بعد از دوران دفاع مقدس در بحث روایت فتح و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حماسه رزمندگان اسلام و جهاد فرهنگی کار با ارزشی را انجام داد.

وی با اشاره به آرزوی شهید آوینی برای پیوستن به غافله شهدا بیان کرد: سید شهدای اهل قلم به آرزویش رسید و همیشه زنده و جاوید خواهد ماند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: هر ساله چند میلیون نفر زائر از یادمان فکه، محل شهادت شهید آوینی و شهدای دیگر بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان امروز باید شهید آوینی را الگوی خود در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت قرار دهند، افزود: امروز هنرمندان کشورمان می‌توانند برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حماسه رزمندگان اسلام و فرهنگ عاشورایی بهترین نقش را ایفا و با زبان هنر، حماسه، ایثار و فداکاری را زنده نگه دارند.

سردار کرمی ادامه داد: باید با زبان هنر فداکاری‌های جوانان کشورمان در دوران دفاع مقدس به نسل جوان انتقال داده شود و این روحیه برای جوانان همیشه زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به اینکه روز شهادت شهید آوینی به عنوان روز هنر اسلامی نامگذاری شده، افزود: امروز رسالت هنرمندان که در جبهه جنگ نرم در نبرد فرهنگی با دشمنان اسلام هستند، بسیار مهم است.

انتهای پیام/2308/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول