اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

رعایت قانون انتخابات وظیفه همه است

استاندار همدان گفت: همه عواملی که در انتخابات دخیل هستند موظف به رعایت قانون هستند.

رعایت قانون انتخابات وظیفه همه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در همایش اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام اعتماد به مردم در مسائل مختلف است، اظهار داشت: اعتماد به مردم در تصمیم‌گیری‌ها در کمتر کشوری وجود دارد در حالی که در ایران مردم محور تصمیم‌گیری بوده و انتخاب مقام اجرایی کشور و همه شئون نظام را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: نماد اعتماد به مردم انتخابات است و در طول 34 سال گذشته به طور متوسط هر سال یک انتخابات در زمینه‌های مختلف برگزار کردیم و این نحوه اعتماد مردم در کمتر کشوری دیده می‌شود.

استاندار همدان افزود: با آغاز سال جدید مقام معظم رهبری دو مسئولیت را به مردم و مسئولان واگذار کردند و امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند و نماد حماسه سیاسی در سال 92 برگزاری انتخابات است و نشانه این حماسه در 24 خرداد توسط مردم با حضور در انتخابات روشن خواهد شد.

وی اضافه کرد:  حماسه سیاسی برای مسئولان وظیفه سنگین برگزاری انتخاباتی سالم با حضور حداکثری را بر دوش آنها گذاشته که باید زمینه‌های این دو وظیفه مهم را فراهم کنیم و این مسئولیت را همه عواملی که در انتخابات دخیل هستند، باید انجام دهند.

آزاد افزود: زمینه‌های برگزاری انتخابات فراهم شده و طبق روزشمار اعلام شده از سوی وزارت کشور حرکت می‌کنیم.

وی سپس با بیان اینکه در این دوره از انتخابات در هشت شهرستان استان دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برگزار می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان تویسرکان نیز سه انتخابات برگزار می‌شود که میان دوره‌ای مجلس هم هست و در هر سه انتخابات مهم با کار سنگینی پیش رو هستیم.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری در استان تعداد هزار و 267 حوزه انتخابیه پیش بینی شده است، تصریح کرد: تعداد صندوق‌های رای شوراهای اسلامی استان هزار و 561 حوزه و انتخابات مجلس در تویسرکان نیز 99 حوزه اخذ رأی است.

وی ادامه داد: در 943 روستا و 29 شهر انتخابات برگزار می‌شود و با توجه به اینکه هیئت‌های اجرایی، نظارت و عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، و شوراها با هم در حوزه‌های انتخابیه حضور دارند بنابراین حوزه‌ها به خاطر تعداد زیاد افراد شلوغ است و نباید این شلوغی به انتخابات خدشه‌ای وارد کند.

آزاد افزود: باید همه عوامل حوزه‌های انتخابیه قانون و مقررات انتخابات را رعایت کنند و اعضای ریاست جمهوری در کار شوراها دخالت نکنند و اگر تخلفی مشاهده شد همان جا حل شود و اگر نشد گزارش کنید تا مشکلی پیش نیاید.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌های لازم را برای عوامل دخیل در انتخابات انجام دادیم تا انتخاباتی خوب را برگزار کنیم.   

استاندار همدان گفت: در انتخابات شوراها در روستاهای استان 3 هزار و 78 نفر اعضای اصلی شورا و 2 هزار و 10 نفر اعضای علی البدل انتخاب می‌شوند و در شهرها تعداد 175 نفر عضو اصلی و 73 نفر اعضای علی‌البدل باید انتخاب شوند. 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هیچ کس حق ندارد از اموال دولتی علیه یا له کاندیدایی استفاده کند، افزود: برای برگزاری انتخابات خوب باید بین دستگاه‌های نظارتی و اجرایی هماهنگی لازم ایجاد شود و هیچ تفاوتی بین کار اجرایی با نظارت نیست و همه باید کمک کنیم تا انتخابات سالمی برگزار شود.

آزاد در پایان گفت: اجرای قانون مهم است و قانون وظیفه همه را در انتخابات مشخص کرده و از همه دست اندرکاران انتخابات می‌خواهم قوانین را رعایت کنند.

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول