اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ احمدی‌نژاد در جمع مردم سمنان:

انتخابات ایران برخلاف غرب ادا نیست / همه سلایق باید وارد انتخابات شوند

رئیس جمهور گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران برخلاف غرب ادا نیست و در انتخابات آتی نیز همه سلایق باید وارد عرصه شوند.

انتخابات ایران برخلاف غرب ادا نیست / همه سلایق باید وارد انتخابات شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در اجتماع پرشور مردم سمنان در ورزشگاه تختی این شهر به نامگذاری سال جاری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و نقطه اوج حماسه سیاسی را انتخابات دانست.

وی با بیان اینکه انتخابات حق مردم است، گفت: ملت ایران همیشه حماسه‌ساز بوده‏اند و قله حماسه سیاسی در سال جاری انتخابات است؛ در ایران انتخابات بسیار مهم است و در آوردن ادا نیست.

رئیس‌جمهور افزود: امروز در دنیا ادای دموکراسی را در می‌آورند، احزاب و گروه‌ها از بین مهره‌های معدود تصمیم می‌گیرند و مردم نیز چاره‌ای جز تمکین ندارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت حضور مردم در انتخابات برای پیشرفت کشور گفت: احکام الهی نیز جز با آگاهی خود مردم پیاده نخواهند شد، اگر مردم به هر دلیلی همراهی نکنند عدالت و احکام آن اجرا نخواهد شد، از همین رو بود که آن یگانه هستی به دلیل عدم همراهی مردم نتوانست عدالت را در زمین برقرار کند و پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز نتوانست مدل مورد نظر خود را پیاده کند.

کشور با اراده مردم اداره می‌شود

احمدی‌نژاد گفت: امروز کشور ما با اراده مردم اداره می‌شود، حضور توده‌های مردم حل کننده مشکلات امروز کشور است و یک مشارکت 50 میلیونی می‌تواند تمام معادلات را بر هم بریزد ، اگر ملت یک پارچه در مسیری حرکت کنند می‌توانند تمام موانع را بردارند، آنهایی که در ادامه طراحی‌های دشمن به دنبال مأیوس کردن ملت از انتخابات هستند به اهداف خود نخواهند رسید، انتخابات حق مردم است، امام فرمود که من یک رأی بیشتر ندارم. رهبری معظم انقلاب نیز گفتند که من یک رأی بیشتر ندارم و البته قبلاً نیز بارها بر این نکته تأکید کرده بودند.

وی افزود:‌ مقام معظم رهبری بر این نکته تأکید کردند که همه سلایق باید به عرصه بیایند و ملت باید انتخاب کند هرکسی که دست‌اندرکار انتخابات است باید مراقب باشد تا سخنی نگوید که مردم را مأیوس کند،‌ امروز ایران باید شکوفا شود چرا که ملت ایران کانون نور و رشد در جهان محسوب می‌شود.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر اخیر خود به کشور آمریکای لاتین و شرکت در مراسم تشییع هوگو چاوز در آن کشور گفت: آنجا همه بر این نکته تأکید داشتند که امروز ملت ایران نقطه امید ما در جهان است، از همین روست که ملت ایران زمینه‌ساز حکومت جهانی مهدوی می‌شود.

ماهواره بزرگ ایرانی سال آینده در مدار زمین قرار می‌گیرد

رئیس ‌جمهور کشورمان با بیان اینکه ماهواره بزرگ ایرانی که هم‌اکنون در داخل کشور در حال ساخت است، در یک سال آینده در مدار زمین قرار می‌گیرد، گفت: تا پایان عمر دولت دهم، 38 هزار مگاوات ظرفیت دیگر به ظرفیت‌های موجود برق اضافه می‌شود.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: ماهواره بزرگ ایرانی که هم‌اکنون به دست متخصصان داخلی در حال ساخت است، تا یک سال آینده در مدار 36 هزار کیلومتری زمین قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت در برنامه‌ای 10 ساله مقرر کرده است که بتواند انسان به فضا بفرستد، گفت: در سال‌های گذشته دقیقا طبق برنامه حرکت کرده‌ایم و دانشگاه‌های بسیاری هم‌اکنون در حال ساخت ماهواره هستند و این در حالی است که بسیاری از ابتدا در حال مخالفت با این اقدام دولت بودند.

رئیس‌جمهور گفت: نمی‌توان به احتمال ایجاد اشتباه ، به خیل عظیم جوانان علمی و متخصص ایرانی گفت که حرکتی انجام ندهید بلکه همه باید به ملت ایران اعتماد کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه گزارش کار دولت‌های نهم و دهم را در آینده نزدیک به تفصیل به مردم خواهد داد، به نمونه‌هایی از خدمات دولت در سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در مقایسه‌ای که بین خدمات هشت ساله دولت انجام می‌شود، مشخص خواهد شد که این فعالیت‌ها چند برابر هشت سال قبل از آن و حتی چندین برابر 27 سال گذشته و تاریخ قبل از دولت نهم است.

ظرفیت تولید برق در کشور به 38 هزار مگاوات رسید

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تاریخ صنعت برق و نیروگاه‌سازی در ایران 90 سال قدمت دارد، گفت: در این مدت ظرفیت تولید برق در کشور به 38 هزار مگاوات رسید در حالی که تنها در هشت سال فعالیت دولت‌های نهم و دهم، 30 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق ایران افزوده شد.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان عمر دولت دهم، 38 هزار مگاوات ظرفیت دیگر برق به ظرفیت‌های موجود اضافه می‌شود و این معادل تمام فعالیت‌هایی است که در تاریخ 90 ساله صنعت برق ایران انجام شده است.

رئیس قوه مجریه رسیدن به توفیقات بسیار را حاصل اعتماد به مردم دانست و گفت: اگر همه شیاطین جهان دور هم جمع شوند و بخواهند مقابل حرکت مردم ایران مانع تراشی کنند، به طور قاطع می‌توان گفت که ملت ما آنها را زیر پای خود له می‌کنند و به قله‌های پیشرفت و تعالی خواهند رسید.

تشکیل 2 ستاد توسعه کشاورزی و معادن در ایران

احمدی‌نژاد از تشکیل 2 ستاد توسعه کشاورزی و معادن در ایران خبر داد و گفت: کل زمین‌های زیر کشت کشورمان هم‌اکنون 14 میلیون هکتار است در حالی که مجموع زمین‌های قابل کشت بیش از 50 میلیون هکتار بوده و این نشان می‌دهد کشاورزی ایران می‌تواند 3.5 برابر وضع موجود توسعه یابد.

وی با بیان اینکه زمین‌های قابل کشت باید به خود مردم واگذار شود، اضافه کرد: باید با کمک به متخصصان و علاقه‌مندان این بخش در راستای ارتقای بازدهی در بخش کشاورزی تلاش کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ستاد معادن نیز در سراسر کشور ایجاد شده است و فعالیت‌های آن به تدریج پیگیری می‌شود، اظهار داشت: پس از مطالعات طولانی به این نتیجه رسیده‌ایم که بهره‌برداری از معادن کشور به درستی انجام نمی‌شود و بخش وسیعی از معادن در اقصی‌ نقاط ایران اسلامی در اختیار افراد معدودی است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ده‌ها هزار بلوک معدنی در کشور وجود دارد که تاکنون حتی یک دهم آن هم به بهره‌برداری نرسیده است.

وی گفت: از نظر نوع معادن نیز، ایران بیش از 65 درصد معادن شناخته شده جهان را در خود جای داده است و کشور ما جزو کشورهای دارای بیشترین ذخایر معدنی محسوب می‌شود.

احمدی‌نژاد یادآور شد: دولت در حال واگذاری این معادن به خود مردم بوده و سعی دارد تا ملت ایران اقتصاد کشورشان را به دست گیرند.

هدفمندی یارانه‌ها اگر کامل اجرا می‌شد، هر ایرانی 250 هزار تومان یارانه می‏گرفت

رئیس جمهور گفت: اگر عده‌ای می‌گذاشتند که قانون هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل اجرا شود، امروز به مرحله‌ای رسیده بودیم که می‌توانستیم به هر ایرانی ماهانه 250 هزار تومان یارانه بپردازیم.

احمدی‌نژاد به تبیین شیوه‌های تحقق حماسه اقتصادی مدنظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: دولت قصد داشت که اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور ایجاد کند اما برخی با این امر مخالف هستند و نمی‌گذارند برنامه‌های دولت به طور کامل اجرایی شود.

وی تصریح کرد: دشمنان کشور تلاش می‌کنند تا تمام معادن و ثروت‌های موجود در ایران در اختیار افراد معدودی باشد و عده‌ای نیز در داخل با این سیاست‌ها همراهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: اینکه 76 میلیون نفر ایرانی همه با هم در راستای توسعه و آبادانی کشورشان تلاش کنند و تصمیم‌گیری‌ها در اختیار خودشان باشد با این امر که تنها عده‌ای‌ قلیل پشتیبانی شوند و دیگران چشمشان به دست آن‌ها باشد، بسیار تفاوت دارد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه انرژی فراوان ملت ایران باید رها شود و در این صورت رسیدن به توسعه و رفاه بسیار نزدیک خواهد بود، گفت: دولت سعی می‌کند موانع موجود در این راه را از پیش روی مردم بردارد اما برای تحقق این هدف لازم است تا همه ما قدرت ملت را به رسمیت بشناسیم و اجازه دهیم تا خود مردم به حرکت در آیند و همه کارها درست شود.

حماسه اقتصادی امسال محقق خواهد شد

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه حماسه اقتصادی امسال به یاری خداوند متعال و ملت ایران محقق خواهد شد، اضافه کرد: ایمان داریم وقتی ملت ایران تصمیمی بگیرد، کارها به خوبی انجام خواهد شد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه مدل اقتصادی کشورمان باید عوض شود، گفت: مدل اقتصادی که به راحتی دشمن بتواند در آن اخلال ایجاد کند، بدون شک نمی‌تواند ما را به قله‌های پیشرفت و تعالی برساند.

وی با بیان اینکه دولت در راستای گام برداشتن در این مسیر 7 طرح مهم اقتصادی را به مرحله اجرا گذاشت، گفت: دولت سعی کرد با همین جهت‌گیری و هدف اعلام شده، این طرح‌ها را به مرحله عملیاتی و اجرایی برساند اما مقاومت‌ها در مقابل آن بسیار زیاد است.

مشکلات تحریم‌ها را به گردن هدفمندی یارانه‌ها می‌اندازند

وی با بیان اینکه در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها همه موافق با اجرای این مدل اقتصادی بودند، گفت: دولت قصد دارد با اجرای کامل این طرح نگذارد که 80 درصد یارانه‌های کشور به جیب 20 درصد از جمعیت کشورمان برود و همه مردم به طور یکسان و با توجه به نیازشان بتوانند از مواهب کشور استفاده کنند.

وی اظهار داشت: عده‌ای از همان ابتدا گفتند یک گام بردارید و مراحل بعدی در مقاطع دیگر اجرا شود اما از همان روز اول در مقابل این تدابیر مقاومت و سنگ‌اندازی کردند.

احمدی‌نژاد افزود: قانون هدفمندی یارانه‌ها طرحی بود که همه ملت آن را اجرا و با مسئولان در این مسیر همراهی کردند اما عده‌ای دشمنی‌های خارجی و مشکلات تحریم‌ها را نیز به گردن هدفمندی یارانه‌ها می‌اندازند.

رئیس قوه مجریه افزود: اگر قانون هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل اجرا می‌شد، در حال حاضر قادر بودیم به هر ایرانی ماهانه 250 هزار تومان یارانه بپردازیم و دیگر نگرانی خاصی از بابت تحریم‌ها و فقر در جامعه نداشتیم.

وی تصریح کرد: برخی‌ها گفتند اگر این طرح کامل اجرایی شود، مردم ایران تنبل می‌شوند و ما می‌گوییم اگر حق مردم را به آن‌ها بدهیم، آیا در کشور تنبلی ایجاد کرده‌ایم.

قصد نداریم گله کنیم

وی در عین حال با بیان اینکه قصد نداریم در این مجال گله کنیم، گفت: دولت در راستای اجرای این قانون، یارانه‌ها را از خود مردم دریافت می‌کرد و به خود آن‌ها بر می‌گرداند با این تفاوت که آنهایی که مصرف بیشتری داشتند به آن دسته از افرادی که مصرفشان کمتر بود، کمک می‌کردند.

وی در ادامه افزود: قانون هدفمندی یارانه‌ها نخستین الگوی اقتصادی ایرانی بود که در تمام دنیا به رسمیت شناخته شد و دولت با اعتماد به مردم آن را به مرحله اجرا رساند.

رئیس جمهور گفت: این در حالی است که عده‌ای دائما می‌گویند این طرح شکست خورده و به ضرر ملت بوده است و ما حاضر هستیم آن را به طور کامل اجرایی کنیم.

احمد‌نژاد با اشاره به برخی سخنانی که اجرای کامل این طرح را دارای برد تبلیغاتی در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری می‌دانند، تصریح کرد: بنده در دوره آینده کاندیدا نیستم اما حاضرم این طرح را با تمام مشکلات آن اجرایی کنم.

جمهوری اسلامی ایران در جنگ تمام عیار اقتصادی به سر می‌برد

وی همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در برهه کنونی در جنگ تمام عیار اقتصادی به سر می‌برد، گفت: امروز شرایط اقتضا می‌کند که بگوییم دشمنان برای فلج کردن مردم ایران چه کاری انجام می‌دهند و دولت برای خنثی‌سازی آن چه فشارهایی را تحمل می‌کند.

رئیس دولت گفت: دشمنان می‌کوشند کاری کنند که مردم وارد عرصه‌های اقتصادی نشوند اما باید به آن‌ها گفت که ساختن ایران مهمترین مسئولیت همه ما ایرانی‌ها است و باید آن طور که شایسته می‌نماید، کشورمان را بسازیم.

احمدی‌نژاد راه ساختن ایران را برافراشتن پرچم عدالت و توحید دانست و گفت: هر مکتب و اندیشه‌ای برای تثبیت خود نیازمند الگو‌سازی و ارائه نمونه‌های عالی است و مردم ایران برای اثبات مکتب توحید و عدالت باید تمام عزم خود را جزم کنند.

وی تأکید کرد: اگر مکتبی نتواند در جامعه و زندگی انسان‌ها اعتلا و تکاملی بوجود آورد، بدون شک امکان استقرار در نظام جهانی را پیدا نخواهد کرد.

تمام ثروت کشور نباید در دست 3 هزار نفر باشد

رئیس جمهور گفت: تمام ثروت و تجارت کشور نباید در دست تنها 3 هزار نفر باشد و 76 میلیون نفر دیگر کارگر آنها باشند.

احمدی‌نژاد به مسائل مهم اقتصادی کشورمان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد بسیاری از بداخلاقی‌ها علیه ملت ایران هستیم که همه آن‌ها برای جلوگیری از پیشرفت و عزت مردم و شکوفایی استعدادهای جوانان ایرانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 92 را به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری فرموده‌اند، اضافه کرد: در راستای تحقق حماسه اقتصادی باید به گونه‌ای گام برداریم که استعدادهای جوانان و ملت ایران شکوفا شود و بتوانیم با فشارهایی که دشمنان به ما وارد می‌آورند، مقابله کنیم.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه امروز طراحی‌های فراوانی از داخل و خارج کشور علیه ملت ایران و پیشرفت کشورمان انجام می‌شود، گفت: دشمنان کشورمان به خوبی می‌دانند که اگر ایران پیشرفته شود، دیگر جایی برای قلدری قلدران جهان باقی نخواهد ماند و اگر ایران اسلامی از سلطه سلطه‌گران به طور کامل خارج شود، آن‌ها دیگر جایی برای چپاول‌های بی‌حد و حصر خود در دنیا نخواهند داشت.

فشارهای بیگانگان در بالاترین حد ممکن قرار دارد

احمدی‌نژاد با اذعان به اینکه فشارهای بیگانگان امروز به قول خود آنها در بالاترین حد ممکن قرار دارد، اظهار داشت: دشمنان ملت ایران اعلام کرده‌اند که می‌خواهیم اقتصاد جمهوری اسلامی را فلج کنیم و البته آن‌ها در این راه با عده‌ای در داخل کشور هماهنگ هستند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: اعتقاد داریم که ملت ایران قادر است همه موانع را از پیش روی بردارد و همه گردنه‌های سخت‌ را پشت سر بگذارد و به سطح قله‌های تعالی و رشد نائل شود.

وی با بیان اینکه یک کشور برای پیشرفت و توسعه نیازمند استعدادهای طبیعی و نیروهای انسانی مطلوب است، به بسط این موضوع در هر دو بخش پرداخت و گفت: ظرفیت‌های طبیعی در ایران بسیار فراوان است و کشور ما جزو ثروتمند‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه ثروت‌های خدادادی در ایران باید احیا شود، گفت: ما به لحاظ طبیعی بسیار غنی هستیم و البته اعتقاد داریم که خداوند متعال در هر سرزمینی امکانات لازم را برای پیشرفت و رشد ملت‌ها قرار داده است.

احمدی‌نژاد توجه به نیروی انسانی را در مسیر رشد و توسعه بسیار مهم بر شمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای نیروهای انسانی توانمند، عالم، مصمم، با فرهنگ و دلسوز است و این را از هزاران سال پیش تاکنون در کشورمان شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ایران همواره کانون علم، فرهنگ، اخلاق و تربیت انسان‌های بزرگ و متعهد بود، اراده، تلاش و پیگیری را در راستای توسعه همه جانبه کشور امری ضروری دانست.

توان ملت ایران نامحدود است

رئیس جمهور به توسعه علمی ایران و فعالیت هزاران مرکز علمی و دانشگاه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: امروز باید همه دست به دست هم بدهیم و روی پای خود بایستیم و به خوبی به یکدیگر اعتماد کنیم.

احمدی‌نژاد توان ملت ایران را نامحدود توصیف کرد و گفت: تجربه تاریخی و دوران انقلاب نشان داده است که اگر به مردم اعتماد شود، آن‌ها همه نشدنی‌ها را شدنی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حضرت امام راحل به خوبی به مردم اعتماد کردند و مأموریت بزرگ انقلاب را بر دوش ملت گذاشتند، گفت: حضرت امام روح خود باوری را در کالبد مردم کشورمان دمیدند و به واسطه همین ظرفیت‌ها، مردم توانستند تمام قدرت‌ها را در هم بشکنند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه در دوره دفاع مقدس نیز به جوانان ایرانی اعتماد شد و آنها به خوبی پاسخ این اعتماد را دادند، اضافه کرد: در آن دوران با شکوه دیدیم که جوانان و نوجوانان ایرانی بر همه قدرت‌های شیطانی عالم غلبه کرده‌اند و این نشان می‌دهد که هر جا کار به خود مردم سپرده شود، آن‌ها به بهترین شکل ممکن مسئولیت خود را انجام می‌دهند و این امر در تاریخ ایران سابقه هزاران ساله دارد.

در حوزه اقتصاد باید اعتمادسازی کرد

احمدی‌نژاد تأکید کرد: در حوزه اقتصاد نیز باید اعتماد سازی کرد و دانست که اگر اقتصاد ایران در دست عده قلیلی باشد، کشورمان هرگز به جایگاه شایسته نخواهد رسید.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر سه هزار نفر بخواهند تمام ثروت، تجارت و منابع کشور را در دست بگیرند 76 میلیون نفر دیگر از جمعیت ایران کارگر آن‌ها باشند، قطعا به جایی نخواهیم رسید.

وی گفت: امروز همه مردم که مالکان حقیقی کشور محسوب می‌شوند، باید در عرصه اقتصادی فعال شوند و دولت نیز وظیفه دارد راه‌ها را برایشان باز کند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد که بی‌ سر و صدا به پیش می‌رود، گفت: همه مردم باید به میدان بیایند و نگذارند که دشمن به اهداف خود برسد.

هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی پیشرفت ایران را بگیرد

رئیس جمهور گفت: ملت ایران همواره از آزمایش‌های بزرگ به سلامت بیرون آمده است و هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی رشد و پیشرفت آنها را بگیرد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: مکتب اسلام، مکتبی جاودانه و ماندگار است و باید برای رسیدن به رستگاری و جاودانه شدن به مفاهیم مهم آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال انسان را خلق و به این دنیا وارد کرده است تا برای زندگانی اخروی آماده شود، گفت: زندگانی این جهان و تحولات موجود فرصت مناسبی برای تعالی و کمال انسانی و به خدا رسیدن آدمی است.

وی با تأکید بر اینکه دنیای مادی به خودی خود اصالتی ندارد و تنها ابزار و اسباب رسیدن به کمال است، اضافه کرد: این دنیا فرصت و امکان مناسبی را در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد تا از مزرعه و بستر دنیوی از طریق تلاش و مجاهدت به قله‌های معنوی برسند و زندگی جاوید و سعادتمند را برای خود رقم بزنند.

وی تأکید کرد: خداوند رحمان، حیات و مرگ انسان را برای آزمایش او خلق کرده است تا ببیند که کدام یک از ما در این راه بهتر عمل می‌کنیم.

باید در سراسر عالم حیات طیبه برقرار کنیم

احمدی‌نژاد با بیان آیاتی از قرآن کریم و سخنی از حضرت امام علی (ع)، اظهار داشت: ما در این دنیا اگر مسئول آباد کردن جهان هستیم و باید در سراسر عالم حیات طیبه برقرار کنیم، همه اینها مقدمه‌ای برای جهان آخرت است.

وی با تأکید بر اینکه باید دنیا را آباد و عدالت را در آن برقرار کرد، گفت: همه باید بکوشیم تا پرچم توحید را در سراسر جهان برافرازیم اما همه این اقدامات باید برای رسیدن به حیات جاوید باشد و نباید به خاطر ماندن در این دنیا تلاش کرد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه مقصد همه کارها باید برای رسیدن به حیات جاوید باشد، اضافه کرد: امروز اگر زندگی جاویدان می‌خواهیم، باید کارهای ما برای خدا باشد تا جامعه بشری به سعادت برسد و حیات جاودانه انسان به بهترین شکل رقم بخورد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه همه انسان‌ها بدون شک به دنبال آرامش قلب، رسیدن به امنیت، رفاه، عزت، کرامت و شکسته شدن بن‌بست‌ها هستند، تحقق همه این امور را در سایه کار برای خدا دانست.

قدم برداشتن در مسیر الهی رمز پیروزی است

وی قدم برداشتن در مسیر الهی را رمز پیروزی دانست و گفت: اگر کارها اینگونه شود، همه سنتهای الهی در خدمت انسان و همه عالم در تسخیر او قرار می‌گیرد و همه مطالبات فکری و مکتبی حاصل خواهد شد.

احمدی‌نژاد رشد و شکوفایی انسان را در سایه کار برای خدا دانست و گفت: ملت ایران و به ویژه مردم استان سمنان نمونه اعلای کار برای خدا هستند.

احمدی‌نژاد افزود: بررسی تاریخ ایران نشان می‌دهد که همواره مجاهدت‌ها برای رسیدن به عدالت و کرامت انسانی در کشور وجود داشته و مردم ایران هرگز مبارزه با ظلم و ایستادگی مقابل ظالمان و حمایت از مظلومان را کنار نگذاشته‌اند و این از افتخارات ملت ماست.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه این موفقیت‌ها به خاطر عشق ملت به حضرت محمد(ص) و آل او و پیروی از خط نورانی ولایت و امامت حاصل شده است، اضافه کرد: برای اینکه کار ملت ما همواره در مسیر الهی قرار داشته، مردم همواره از آزمایش‌های بزرگ به سلامت بیرون آمده‌اند و توانسته‌اند به قله‌های رفیع دست یابند.

دفاع مقدس دوره درخشان در تاریخ ملت ایران است

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یک قله و دوره درخشان در تاریخ ملت ایران است اظهار داشت: مردم ایران در این دوران به تنهایی و با دست خالی مقابل تمام قدرت‌های مادی و شیطانی جهان ایستادند و آنها را به زانو در آوردند و در نهایت نیز عزت ابدی را برای خود کسب کردند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر کار برای خدا باشد فعالیت‌های انسان شفاف، دل او زلال و اندیشه‌هایش پاک و سرشار از ایمان، توحید و مهربانی می‌شود، گفت: این امور با معیارهای امروزی و مادی قابل ارزیابی و اندازه‌گیری نیست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم سمنان گفت: مردم استان سمنان، مردمانی ایمانی، بااخلاق، سخت‌کوش، با نجابت و قانع هستند که همواره در مسیر علم و پیشرفت گام برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه مردم استان سمنان دلهای پاک، قلبی مهربان و دست‌های پرثمری دارند، افزود: مردم این دیار در سال‌های سال نشان داده‌اند که دارای اندیشه‌های خیرخواهانه، بابصیرت و باتدبیر هستند.

احمدی‌نژاد سمنان را دیار اخلاق، علم، عمل صالح و برادری و دوستی و همچنین تلاش برای ساختن کشور توصیف کرد و گفت: مردم این خطه در طول تاریخ نشان داده‌اند که همواره پایبند ارزش‌های الهی هستند و در طول دوره اسلامی نیز عاشق پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت او بوده‌اند و تا امروز نیز این پرچم مبارک را در دست داشته‌اند.

مردم سمنان پرچم ایمان را با فداکاری همواره برافراشته نگه‌ داشته‌اند

وی تأکید کرد: مردم استان سمنان پرچم ایمان را با فداکاری همواره برافراشته نگه‌ داشته‌اند و خدمات مردم استان سمنان به ایران و اسلام و ترویج اندیشه نبوی، علوی، حسینی و مهدوی بسیار شایان بوده است.

وی با اشاره به خودنمایی چهره‌های مبارک شهدا در جمع مردم و حاشیه محل سخنرانی خود اظهار داشت: تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده به انقلاب اسلامی محصول ایستادگی مردم این سرزمین بر پیمان الهی و خط مقدس امامت و ولایت است.

رئیس جمهور همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حسن شاطری بیان کرد: شهید شاطری یکی از بهترین فرزندان ملت و فردی متخصص، متعهد، بااخلاق، وارسته و سرداری شجاع و مؤمن بود که استان سمنان ایشان را به انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) اظهار داشت: دخت مکرم نبی اسلام یگانه هستی و دردانه عالم است که خداوند متعال همه عالم، انسانها، پیامبران و صالحان را به خاطر وجود نازنین ایشان خلق کرده است.

احمدی نژاد گفت: حضرت زهرا (س) تجلی همه زیبایی‌های خلقت و در قله معرفت و معنویت هستند و الگوی مطلوبی برای همه انسانها در طول تاریخ محسوب می‌شوند.

سمنان پیشرفت همه‏جانبه داشته است

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی کارهای صورت گرفته در استان سمنان گفت: در گذشته تعداد دانشجویان دکترا در این استان 25 نفر بود اما امروز این تعداد به بیش از صدها نفر افزایش یافته است. تعداد اساتید نیز از 450 نفر به 1550 نفر افزایش یافته است. تعداد مدال‌های ملی و بین‌المللی نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

احمدی‌نژاد با اشاره به کارهای صورت گرفته در بخش مسکن گفت: بعضی دوستان در برخی از شرکت‌ها به من می‌گفتند که ما دچار مشکلاتی در بحث مسکن شده‌ایم و افزایش قیمت‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است،در بانک مرکزی تصمیم گرفتیم که مدت بازپرداخت هزینه‌ها را از 15 سال به 20 سال افزایش دهیم تا مبلغ اقساط به یک سوم کاهش پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه استان سمنان به دلیل نزدیک بودن به کویر دچار مشکلات مبرمی در بحث آب است، گفت: برای حل این مشکل دو تصمیم اساسی را در هیئت دولت گرفتیم که اولین آن انتقال آب از شمال و دریای خزر و دوم انتقال آب از جنوب به سمت کویر مرکزی ایران بود.

احمدی نژاد ادامه داد: خط اول، انتقال آب از شمال با ظرفیت 500میلیون متر مکعب در سال برنامه‌ریزی شده است که از شمال استان به شاهرود، دامغان و سمنان خواهد رفت و خط دوم آن نیز از قم به گرمسار و آرادان کشیده خواهد شد و هزینه آن نیز از طریق دریافت حق آب توسط شرکت‌های مجری دریافت خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین به اجرای این طرح در جنوب کشور اشاره کرد و گفت: خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان نیز با ظرفیت 300میلیون متر مکعب اجرا خواهد شد که به زودی کار ساخت آن نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/2249/ع40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول