اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر شورای نگهبان استان همدان:

دست‌اندرکاران انتخابات حق تبلیغ به نفع کسی را ندارند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان همدان گفت: ناظران و مجریان انتخابات حق ندارند له یا علیه کاندیدایی تبلیغ کنند.

دست‌اندرکاران انتخابات حق تبلیغ به نفع کسی را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت الاسلام محمد جوادی ظهر امروز در همایش اعضای هیئت‌های نظارت انتخابات شوراهای اسلامی استان با بیان اینکه انتخابات نماد بزرگ دموکراسی و مردم سالاری است، اظهار داشت: هیچ کشوری را سراغ نداریم که معنای انتخابات را نظیر ایران عملی کند.

وی افزود: در این نظام از یک روستای کوچک 20 خانواری تا کل کشور تمام مسائل با مردم در میان گذاشته می‌شود و ما شاهدیم که نظام اسلامی در طول 34 سال عمر خود بیش از 30 انتخابات را با نظر خواهی از مردم برگزار کرده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان تصریح کرد: در این کشور، به خاطر روح مردمی، روح الهی، وظیفه شناسی و عمل به وظیفه، شرکت گسترده مردم در انتخابات بی‌نظیر است و در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود و حضور گسترده در انتخابات در نظام اسلامی وجود دارد.

وی افزود: در اولین انتخابات جمهوری اسلامی در  رفراندم سال 58 بیش از 98 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و صف‌های یک کیلومتری تشکیل شد که چنین حضور گسترده‌ای در هیچ کشوری وجود ندارد.

جوادی ادامه داد: امروز روحیه شرکت گسترده در انتخابات در مردم ما وجود دارد و ما باید این روحیه را حفظ کرده و به نسل های بعدی منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: مردمی بودن انتخابات در ایران یکی از امتیازات مهم کشور ما نسبت به دیگر کشورهاست، درحالی که در کشورهای دیگر مردم به سفارش احزاب رای می‌دهند اما در نظام اسلامی مردم با فهم و درایت بسیار بالای خود افراد را انتخاب می‌کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان خاطرنشان کرد: در این کشور حتی رأی دادن هم به قصد قربت الهی انجام می‌شود و یکی از امتیازات انتخابات ماست و برای انجام انتخاباتی خوب باید هماهنگی بین مسئولان انجام شود تا انتخاباتی شایسته و مطلوب برگزار شود.

وی در پایان با بیان اینکه دقت در نظارت از وظایف ناظران است، بیان کرد: دست اندرکاران انتخابات نباید به گروه و حزب و جریانی گرایش یابند و نباید از امکانات دولتی و حتی اموال شخصی برای تبلیغ کاندیدایی استفاده کنند.

انتهای پیام/89019/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول