اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91

281 میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به کشورهای مختلف صادر شد

در سال 91 در بخش صادرات بالغ بر 355 هزار و 206 تن کالا به ارزش 281 میلیون دلار معادل 4 میلیارد و 677 ریال از طریق گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شد.

281 میلیون دلار کالا از گمرک قزوین به کشورهای مختلف صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک استان قزوین، در بخش صادرات در این مدت بالغ بر 355 هزار و 206 تن کالا به ارزش 281 میلیون دلار معادل چهار هزار و 677 میلیارد ریال از طریق گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شده که از لحاظ وزن 12 درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری چهار درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

عمده‌ترین کالاهایی که از گمرک این استان صادر شده عبارت از مواد شوینده، سایر کالاهای صنعتی، کاشی و سرامیک، شیشه و آیینه، لوازم برقی، سایر محصولات شیمیایی، آهن‌آلات و فولاد، مصنوعات مسی، موکت، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، کشمش، تخم‌مرغ، فرومولیبدن، سایر مصنوعات فلزی و غیره است که به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، آلمان، ازبکستان، ایتالیا، تاجیکستان، ارمنستان، آذربایجان، هلند، گرجستان و غیره صادر شده است.

در بخش واردات نیز مقدار 106 هزار و 313 تن کالا به ارزش 573 میلیون دلار معادل هشت هزار و 815 میلیارد ریال از طریق گمرک استان ترخیص شده است که از لحاظ وزن 44 درصد و از نظر ارزش نیز 47 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

عمده‌ترین کالاهای وارداتی شامل: کمپرسور، کشنده تریلر، خودرو سواری، اجزا و قطعات کولر، مخازن گاز طبیعی آسیاناما، پلی‌کربنات صنعتی، قطعات تریلر، کامیون، اجزا و قطعات ماشین‌آلات، سرامیک، لوله شیشه‌ای برای ساخت پوکه آمپول، ماشین آلات خط تولید پارکت چاپی، تجهیزات خط تولید انواع میلگرد فولادی، ماشین‌آلات خط تولید شیشه و غیره است.

کالاهای فوق از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، هلند، جمهوری کره، سنگاپور، ایتالیا، ژاپن، تایوان، اسپانیا، تایلند، امارات متحده عربی، فرانسه، بلژیک، سوئیس، هند به این گمرک وارد شده است و همچنین متوسط تعرفه در این مدت 0.14 است.

در بخش امور مالی نیز گمرک استان قزوین در این مدت مبلغ یک هزار و 782 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در بخش قضایی در این مدت تعداد 289 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش 18 میلیارد ریال و با مبلغ جریمه 55 میلیارد ریال تشکیل شده است.

در بخش امانات پستی تعداد 632 بسته به ارزش 727 میلیون ریال به خارج از کشور صادر و تعداد 924 بسته به ارزش 658 میلیون ریال به کشور وارد شده است.

انتهای پیام/77002/غ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول