اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل در بازدید از گمرکات اعلام کرد

گمرک اصلاندوز به زودی افتتاح می‌شود / ساماندهی تپه نادری در اصلاندوز

استاندار اردبیل از راه‌اندازی گمرک اصلاندوز در روزهای آینده با هماهنگی کشور مقابل خبر داد.

گمرک اصلاندوز به زودی افتتاح می‌شود / ساماندهی تپه نادری در اصلاندوز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه گمرک اصلاندوز و بیله‌سوار اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده با کشور مقابل آذربایجان قرار است با کسب مجوز لازم از وزارت کشور گمرک اصلاندوز راه‌اندازی شده و رونقی مضاعف‌تر پیدا کند.

وی راه‌اندازی این گمرک را در توسعه اقتصادی منطقه و رونق تجارت بسیار مثبت و سازنده توصیف کرد و یادآور شد: چنین حرکتی سبب می‌شود تا علاوه بر حوزه اقتصادی بخش گردشگری و حضور مسافران نیز به این منطقه افزون‌تر شود.

استاندار اردبیل همچنین از احیای تپه تاریخی نادری در اصلاندوز و بهسازی و مرمت آن خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دریاچه اصلاندوز به عنوان تفرجگاه زیبا برای حضور گردشگران تعریف شود.

نیکزاد همچنین به روند توسعه روز‌افزون صنعت گردشگری و ورود میلیون‌ها گردشگر به استان اردبیل در طول سال اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی امسال 10 تا 20 درصد ورودی گردشگران داخلی و خارجی افزایش یافته است.

ساختمان گمرک بیله‌سوار 70 درصد پیشرفت دارد

این مسئول همچنین از گمرک مرزی بیله‌سوار نیز بازدید کرد و در جریان آخرین مراحل اجرایی طرح‌های توسعه‌ای گمرک بیله‌سوار قرار گرفت.

رئیس شورای اداری استان عنوان کرد: سردرب این گمرک در حال احداث بوده و ساختمان گمرک نیز بیش از 70 درصد پیشرفت دارد که تا دهه سوم اردیبهشت ماه به غیر از تاسیسات این مجموعه آماده افتتاح خواهد بود.

نیکزاد به محوطه‌سازی، ایجاد فضای سبز در گمرک بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: در مجموع گمرک بیله‌سوار به عنوان فعال‌ترین گمرک کشور از پیشرفت خوبی برخوردار است و انتظار داریم در این زمینه اقدامات اساسی نیز انجام شود.

وی به محوطه‌سازی سالن تجاری نیز اشاره کرد و گفت: سالن مسافربری پایانه مرزی بیله‌سوار با 5 میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است.

استاندار اردبیل همچنین از مراحل مختلف توسعه گردشگری در شهرستان بیله‌سوار به ویژه در منطقه تپه نرگس این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدیدها نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز یکی از توانمندی‌های شمال استان را وجود گمرکات اعلام کرد و اظهار داشت: این حق مردم منطقه است که با وجود تحمل مشکلات و برخی نارسایی‌ها در حوزه مرزی از مزیت گمرک و فعالیت‌های اقتصادی سالم برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام حبیب برومند با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: جمهوری اسلامی ایران در خلق حماسه‌های مختلف تنها ابزار و توانمندی منحصر بفردش را تکیه بر نیروی مردمی می‌داند.

انتهای پیام/62007/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول