اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

بیش از 126 میلیون دلار کالا از گمرک همدان صادر شد

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در سال گذشته صادرات کالا از گمرک همدان به بیش از 126میلیون و 883 هزار دلار رسید.

بیش از 126 میلیون دلار کالا از گمرک همدان صادر شد

مسعود بکایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سال گذشته صادرات کالا از گمرک همدان به بیش از 126 میلیون و 883 هزار دلار رسید.

وی با بیان این‌که این میزان از صادرات 38 درصد نسبت به سال ماقبل آن رشد داشته است، ادامه داد: این میزان از نظر وزنی 361 هزار و 110 تن بوده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: در این مدت، 150 قلم کالا صادر شده که 33 کشور دریافت‌کننده این کالاها بودند.

وی تصریح کرد: کشورهایی چون کانادا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، دانمارک، بلغارستان، اوکراین، بلاروس، لهستان، اسلواکی، رومانی، چک، ترکیه، روسیه، ازبکستان، ترکمنستان، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، هند، عراق، امارات، عمان، کویت، بحرین، قطر، مراکش، اتیوپی و کنیا صادر شده است.

به گفته بکایی واردات کالا از گمرک همدان نیز طی این مدت از نظر ارزشی 29 میلیون و 164 هزار دلار و از نظر وزنی پنج هزار و 484 تن بوده است.

وی اظهار داشت: تراز تجاری استان مثبت و بالغ بر 97 میلیون دلار بوده و حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر 156 میلیون دلار است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه از صادرات 52 میلیون و 300 هزار دلار کالای صنعتی و معدنی از گمرک همدان در سال گذشته خبر داد و گفت: 50 میلیون و 452 هزار دلار کالا در بخش کشاورزی نیز از طریق گمرک همدان به دیگر کشورها صادر شد.

وی در پایان گفت: همچنین طی سال گذشته بیش از 24 میلیون و 130 هزار دلار صادرات از بخش صنایع‌دستی همدان داشته‌ایم.

انتهای پیام/89002/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول