اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل گمرک ایران خبر داد

ایجاد اتحادیه حق‌العمل‌کارهای گمرکی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک ایران از ایجاد اتحادیه حق‌العمل‌کارهای گمرکی در گیلان خبر داد.

ایجاد اتحادیه حق‌العمل‌کارهای گمرکی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس معمارنژاد در جمع فعالان اقتصادی گیلان در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و حق‌العمل‌‌کارهای گمرکی استان مهم‌ترین رویکرد خود را آشنا کردن حق‌العمل‌کارها با فعالیت و روش انجام کار در گمرک عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از حق‌العمل‌کارها ممکن است با کار گمرکی آشنایی نداشته باشند، اظهار کرد: در قانون نوین گمرکی استفاده از حداکثر ظرفیت حق‌العمل‌کارها لحاظ شده است.

معاون وزیر اقتصاد، واردات حق‌العمل‌کارها را پایین دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل گمرک نبود اتحادیه حق‌العمل‌کارها است.

وی آموزش حق‌العمل‌کارهای گمرکی را مورد تاکید قرار داد و افزود: حق‌العمل‌کارها باید به صورت مداوم با ما در تماس باشند بنابراین تشکیل اتحادیه امری مهم است.

معمار‌نژاد خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه جدید امور گمرکی آموزش‌های لازم حق‌العمل‌کارها الزامی شده است.

وی تصویب این آیین‌نامه و اجرایی شدن آن را موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات گمرکی دانست.

رئیس کل گمرک ایران از ایجاد اتحادیه حق‌العمل‌کارهای گمرکی به ‌زودی در گیلان خبر داد و یادآور شد: بیشتر فعالان اقتصادی از عملکرد گمرکات استان رضایت دارند و برخی مشکلات موجود نیز به ‌زودی برطرف می‌شود.

وی سیستم فعالیت تمام گمرکات کشور را اینترانت عنوان کرد و گفت: تا سال گذشته شبکه داخلی گمرک انزلی ضعیف بود اما اکنون پهنای باند دو مگابایت با انزلی برقرار شده است.

معمارنژاد با اشاره به اینکه برای گمرک آستارا فیبر نوری ایجاد شده است، اضافه کرد: اکنون هر دو گمرک انزلی و آستارا دارای فیبرنوری هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور واردات چای را از اقدام‌های گمرکی ذکر کرد و گفت: گیلان تولید کننده 92 درصد چای کشور است و راهکارهای این محصول در مرکز تصمیم‌گیری می‌شود.

هادی تیزهوش‌تابان، با بیان اینکه هر سال 60 میلیارد تومان برای بخش‌های مختلف هزینه می‌کنند، تصریح کرد: از این مقدار هیچ مبلغی به کشاورز پرداخت نمی‌شود.

وی تصمیمات چای در مرکز را به صلاح کشاورز و چایکار ندانست و تصریح کرد: شیوه تصمیم‌گیری درباره وضعیت چای باید تغییر یابد و می‌توان این مسئله را با همراهی بخش خصوصی برطرف کرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های گمرکی تصریح کرد: گمرکات ایران به ‌ویژه گیلان در 10 سال گذشته متحول شده و قابل قیاس با سنوات گذشته نیست.

وی با بیان اینکه کالای خوبی وارد گمرکات گیلان می‌شود، یادآور شد: نوع واردات کالا افزایش یافته است.

تیزهوش‌تابان، نقش انسان در تحولات گمرکی را بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: اگر انسان در این راستا متخصص نباشد مشکل ایجاد می‌شود.

وی آموزش نیروی انسانی در بخش‌های مختلف امور گمرکی را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: فراهم شدن زیرساخت‌های نرم‌افزاری گمرکات مشکلات را کاهش می‌دهد.

فعالان اقتصادی در جلسه مذکور موضوع چای و واردات این محصول، دوگانگی حق‌العمل‌کارها و ... را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول