اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل گمرکات ایران خبر داد

درآمد 6.5 هزار میلیارد تومانی گمرکات ایران/ اجرای آیین‌نامه امور گمرکی ایران از سال 92

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرکات ایران از کسب درآمد حدود شش هزار و 500 میلیارد تومانی در گمرکات ایران خبر داد.

درآمد 6.5 هزار میلیارد تومانی گمرکات ایران/ اجرای آیین‌نامه امور گمرکی ایران از سال 92

عباس معمارنژاد در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از تصویب آیین‌نامه امور گمرکی تا پایان سال جاری در مجلس خبر داد و اظهار کرد: آیین‌نامه امور گمرکی قبل از پایان امسال از طرف دولت به ما ابلاغ می‌شود و از ابتدای سال آینده آن را اجرایی می‌کنیم.

*گمرکات ایران مدرن می‌شوند

وی پیاده‌سازی و نوسازی گمرک نوین را یکی از اهداف و برنامه‌های گمرکات ایران نامید و افزود: اکنون در حال گذار هستیم و از حالت سنتی خارج شدیم اما هنوز حالت مدرن پیدا نکردیم.

معاون وزیر اقتصاد با تصریح بر اینکه گمرکات کشور باید از نظر زیرساخت‌های فیزیکی و سخت‌افزاری بهبود پیدا کنند، اضافه کرد: وضعیت سامانه‌ها و سیستم‌های گمرکی کشور باید بهبود یابد.

وی ارتقای تخصص نیروهای گمرکی را از اهداف دیگر ذکر کرد و یادآور شد: اکنون برای مدرن شدن گمرکات 40 درصد راه را طی کرده‌ایم اما هنوز 60 درصد مسیر باقی مانده است که برای رسیدن به آن در یک دوره چهار ساله برنامه داریم.

*گمرک حامی تولید کننده است

معمارنژاد با بیان اینکه امروز گمرک تنها تامین کننده درآمد نیست، خاطرنشان کرد: وظیفه مهم حمایت از تولید کننده به ‌عهده گمرک گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: گمرک با تسهیل صادرات و واردات مربوط به واحدهای تولیدی، مواد اولیه و کالای صنعتی، ماشین‌آلات و صادرات واحدهای تولیدی می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

رئیس کل گمرکات ایران حراست از سلامت و بهداشت جامعه را وظیفه دیگر گمرک نامید و یادآور شد: گمرک باید دقت خود را افزایش دهد تا کالای بدون کیفیت وارد کشور نشود.

وی تحریم دشمنان علیه ایران را بی‌تاثیر خواند و تصریح کرد: تحریم‌ها برای فعالان اقتصادی زحمت ایجاد کرده اما تاثیرگذار نبوده است.

*درآمد 6.5 هزار میلیارد تومانی گمرکات ایران

معمارنژاد درباره وضعیت درآمدهای گمرکات ایران خاطرنشان کرد: در 11 ماه گذشته درآمد گمرکات ایران حدود شش هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.

وی گمرک را یک سازمان ذی‌مدخل در امر تجارت خواند و یادآور شد: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور تلاش خود را برای مساعدت و تسهیلات در امر صادرات، واردات و ترانزیت به‌ کار گرفته است.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول