اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان قم خبر داد

افزایش 7 درصدی درآمد کل گمرکات قم در سال گذشته

مدیرکل گمرکات استان قم با اشاره به افزایش هفت درصدی درآمد کل گمرکات استان در سال گذشته تصریح کرد: در سال 91 رشد 45 درصدی صادرات از طریق گمرکات استان را شاهد بودیم.

افزایش 7 درصدی درآمد کل گمرکات قم در سال گذشته

احمد ذاکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال جدید اظهار کرد: با توجه به انتخاب شعار سال مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مسئولان امر باید اهمیت و توجه ویژه‌ای به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشند و دغدغه‌های ایشان را برطرف کنند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل گمرکات استان در سال 91 تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های خوبی در گمرک قم انجام شد.

*7.3 رشد درآمد کل گمرکات استان

مدیرکل گمرکات استان قم با اشاره به اینکه در سال 1391 درآمد کل گمرکات استان قم بالغ بر 416 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: نسبت به سال 1390، 3/7 درصد رشد را شاهد بودیم و از این درآمد یک میلیارد و 66 میلیون تومان درآمد استانی و پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده و 48 میلیارد تومان مربوط به سایر عوارض بوده است.

*رشد 45 درصدی صادرات از طریق گمرکات استان

وی با اشاره به درآمد بخش صادرات استان تصریح کرد: در سال 1391 مقدار 80 هزار و 573 تن انواع کالاها از قبیل کفش، کتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، نوشابه، سوهان و شیرینی، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، فرآورده‌های غلات، میوه، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، مواد شوینده و سفیدکننده، البسه و... به ارزش تقریبی 192 میلیون و 38 هزار دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ارمنستان، ازبکستان و تاجیکستان صادر شده است که از لحاظ وزن 62 درصد و از نظر ارزش 45 درصد رشد داشته است.

*کاهش 12 درصدی واردات از طریق گمرکات استان

مدیرکل گمرکات استان قم با اشاره به بخش واردات استان در سال گذشته نیز عنوان کرد: 81 هزار و 442 تن کالا به ارزش 476 میلیون دلار از طریق گمرکات استان به کشور وارد شده است که از لحاظ وزن 10 درصد و از نظر ارزش 12 درصد کاهش داشته است.

*ترخیص 16200 خودرو از گمرکات استان

ذاکری تصریح کرد: در این مدت 16 هزار و 200 دستگاه خودرو از گمرکات استان ترخیص شده است.

وی با اشاره به بخش ترانزیتی گمرکات استان در سال گذشته، اظهار کرد: 99 هزار و 784 تن کالا به ارزش یک‌هزار و 303 میلیون دلار از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده است که از لحاظ وزن 10 درصد و از نظر ارزش 100 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان قم با اشاره به اینکه در سال گذشته 247 فقره پرونده قاچاق به ارزش 67 هزار و 899 میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: 161 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و 86 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های زیر 10 میلیون ریال بوده است.

ذاکری با بیان اینکه تعداد یک‌هزار و 268 بسته به وزن 3 هزار و 396 کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان و عراق به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد شده است، اظهار کرد: 23 هزار و 700 بسته به صورت مطبوعات، هدیه و سوغات به وزن 163 هزار کیلوگرم به کشورهای مختلف صادر شده است.

انتهای پیام/78008/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول