اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

افزایش 73 درصدی ترانزیت زمینی در گمرکات / 26 پایانه مرزی در کشور فعال است

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری کشور گفت: 73 درصد رشد جابجایی کالای ترانزیتی را در گمرکات و پایانه‌های مرزی شاهد هستیم.

افزایش 73 درصدی ترانزیت زمینی در گمرکات / 26 پایانه مرزی در کشور فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهریار افندی‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاح مجموعه‌های توسعه‌ای پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: ایجاد رابطه و تقویت آن با کشورهای همسایه به ویژه ‌سی‌آی‌اف و آسیای میانه از محوریت کارهای ماست.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از 10 میلیون تن جابجایی کالای ترانزیتی را در گمرکات و پایانه‌های مرزی شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک جهش 179 درصدی اتفاق افتاده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس تکالیف برنامه پنجم در سال دوم رشد 29 درصدی را در مبادلات مرزی شاهد هستیم، یادآور شد: 92 درصد از حجم ترانزیت ما از طریق جاده‌ها و هشت درصد از طریق سیستم دریایی انجام شده است.

افندی‌زاده به روند رو به رشد در ترانزیت کالاها و فعالیت تجار اشاره کرد و گفت: برنامه‌های وسیعی را در قالب کارگروه ترانزیت وزارت راه و شهرسازی و دولت در افزایش ظرفیت‌سازی ترانزیتی کشور به تصویب رساندیم و در حال اجرا داریم.

این مسئول عنوان کرد: با این برنامه‌ریزی‌ها و افزایش ظرفیت تقاضا‌ها قطعاً کشور ما بیش از هر زمان دیگر در بحث ترانزیت کالا موفق عمل خواهد کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری کشور توسعه حمل و نقل خارجی و ترانزیت را با توجه به ظرفیت‌های نهفته و بالقوه اساسی و زیر‌بنایی توصیف کرد و بیان داشت: توسعه زیر‌ساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و پایانه‌های مرزی و تعامل بین سازمانی در روان‌سازی ترافیک این امر بسیار راهگشا است.

افندی‌زاده همکاری جدی بخش خصوصی و شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در تقویت و رشد 73 درصدی ترانزیت خارجی را یادآور شد و افزود: در حال حاضر 26 پایانه مرزی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی همچنین ضرورت توسعه اساسی و تکمیل امکانات با هدف روان‌سازی ترانزیت کالا و مسافر را یادآور شد و تصریح کرد: در سایه این تدابیر ترانزیت در مسیر شکوفایی و درخشش قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود پایانه مرزی بیله‌سوار را از پایانه‌های مهم، فعال و کوشا توصیف کرد که بخش عظیمی از ترانزیت کالا و مسافر کشور به جمهوری آذربایجان و آسیای میانه از این طریق انجام می‌شود.

انتهای پیام/62005/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول