اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 8.8 درصدی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 8.8 درصدی صادرات ارزی استان در سال گذشته خبر داد.

رشد 8.8 درصدی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمان کرمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان اظهار کرد: هدف صادراتی استان در سال گذشته 115 میلیون دلار بود که 100 درصد آن محقق شده است.

وی از رشد 8.8 درصدی صادرات ارزی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 91 بیش از 412 میلیون و 253 هزار و 347 کیلو‌گرم کالا به ارزش 149 میلیون و 499 هزار و 152 دلار از استان به خارج از کشور صادر شده است.

کرمی با اشاره به کالاهای عمده صادراتی استان، افزود: سیمان، فرش، گلیم و گبه، موکت، بادام، آب معدنی، ماهی قزل آلا، غذای ماهی، پرنده‌های زینتی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی برقی، سنگ‌های تزئینی، روغن خوراکی و مخزن گاز از عمده کالاهای صادراتی استان محسوب می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این کالاها به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، هند، آلمان، ارمنستان، مالزی و عربستان صادر شده است.

کرمی با اشاره به اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها، تأکید کرد: شناخت میزان تاثیرگذاری عوامل موثر بر صادرات غیر‌نفتی می‌تواند به رشد صادرات کمک کند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری زیر‌ساختی دولت دارای تاثیرات مثبتی بر عرضه صادرات است، گفت: حضور در نمایشگاه‌های خارجی، اعزام و پذیرش رایزنان اقتصادی، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در استان، حمایت همه‌جانبه از صادرکنندگان، فعال کردن تشکل‌های غیردولتی در حوزه برپایی نمایشگاه‌ها توانمندی‌های استان در خارج از کشور می‌تواند بستر توسعه صادرات استان را هموارتر سازد.

انتهای پیام/68001/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول