اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

کسب رتبه سوم مرز جاده‌ای آستارا در واردات و صادرات کالا

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: در سال 91 مرز آستارا رتبه سوم مرزهای جاده‌ای کشور در واردات و صادرات کالا را کسب کرده است.

کسب رتبه سوم مرز جاده‌ای آستارا در واردات و صادرات کالا

سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت مرز آستارا در بخش حمل و نقل بین‌المللی اظهار کرد: گیلان دارای سه شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی مسافر در سطح استان است.

وی از فعالیت 72 نمایندگی شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا در آستارا و 16 نمایندگی کالا در انزلی خبر داد.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به فعالیت ترانزیتی کالای استان در سال گذشته، گفت: سال 91، 707 هزار و 959 تن کالا از گیلان ترانزیت شد که نسبت به سال ماقبل 18.8 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از این مقدار ترانزیت، 436 هزار و 109 تن کالا از مرز آستارا عبور کرده و بقیه نیز از مرز انزلی صورت گرفته است.

علیپور به میزان واردات مرز آستارا اشاره کرد و افزود: واردات مرز آستارا در سال گذشته 129 هزار و 453 تن بود که 40 درصد نسبت به سال ماقبل کاهش داشته است.

وی صادرات مرز آستارا در مدت مذکور را 744 هزار و 918 تن عنوان کرد و ادامه داد: این مقدار صادرات 18.7 درصد نسبت به سال 90 رشد داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال 91 مرز آستارا رتبه سوم مرزهای جاده‌ای کشور در واردات و صادرات کالا را کسب کرده است.

وی انجام هشت درصد واردات و 11 درصد صادرات مرزهای جاده‌ای کشور را در مرز آستارا عنوان کرد.

علیپور، تسهیل در ورود و خروج کالا و خدمات‌رسانی مطلوب به ناوگان جاده‌ای با همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه را از دلایل کسب رتبه بالای مرز آستارا در بین مرزهای کشور ذکر کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 34 هزار و 600 دستگاه کامیون با میانگین روزانه 95 دستگاه وارد مرز آستارا شدند، اضافه کرد: در این مدت 56 هزار و 548 دستگاه کامیون با میانگین روزانه 155 دستگاه از مرز آستارا خارج شدند.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان به ورود و خروج اتوبوس از مرز آستارا اشاره کرد و یادآور شد: در سال 91، ‌هزار و 916 دستگاه اتوبوس ورودی با میانگین روزانه پنج دستگاه وارد مرز آستارا شد.

به گفته وی، در این مدت 2 هزار و 821 دستگاه اتوبوس خروجی با میانگین روزانه هشت دستگاه از مرز آستارا خارج شدند.

علیپور درباره وضعیت تردد مسافر در مرز آستارا، تصریح کرد: در مدت مذکور 311 هزار و 199 نفر مسافر با میانگین روزانه 853 نفر وارد مرز آستارا شدند که نسبت به سال گذشته به میزان 12.4 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: در این مدت 316 هزار و 962 نفر مسافر با میانگین روزانه 869 نفر از مرز آستارا خارج شدند که نسبت به سال ماقبل 71 درصد رشد داشته است.

این مسئول میانگین تردد روزانه مسافر در مرز آستارا در سال گذشته را ‌هزار و 722 نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول