اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

محمدی: 40 هزار زائر بقاع متبرکه خوسف را زیارت کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف گفت: از آغاز طرح سفرهای نوروزی تا 15 فروردین‌ماه سال جاری 40 هزار زائر از بقاع متبرکه این شهرستان دیدن کردند.

محمدی: 40 هزار زائر بقاع متبرکه خوسف را زیارت کردند

سید محمدمهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به تعداد زائران در بقاع متبرکه خوسف اظهار داشت: از آغار طرح سفرهای نوروزی تا 15 فروردین‌ماه جاری تعداد 40 هزار زائر بقاع متبرکه خوسف را زیارت کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد زائر در ایام نوروز در خوسف مربوط به مزار شاه سلیمان علی است، گفت: تعداد زائران این بقعه متبرکه از آغاز طرح سفرهای نوروزی 13 هزار و 500 نفر بوده است.

حضور 8 هزار نفر در امامزاده سید ابوالقاسم نصرآباد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف ادامه داد: در طول اجرای طرح آرامش بهاری 11 هزار و 700 نفر زائر مزار بلنجیر را زیارت کردند.

محمدی با اشاره به اینکه تعداد زائران در بقاع متبرکه خوسف افزایش داشته است، تصریح کرد: امامزاده سید ابوالقاسم نصرآباد خوسف 8 هزار و 300 نفر، امامزاده سید ابوالقاسم گود 2 هزار و 300 نفر، امامزاده نجم‌الدین گیو 750 نفر و مجتمع فرهنگی و مذهبی هموند 4 هزار و 500 نفر زائر را به خود جذب کرده است.

وی از برپایی خیمه معرفت در تمامی بقاع متبرکه خوسف خبر داد و یادآور شد: خدماتی که در این خیمه‌ها به زائران و مسافران نوروزی ارائه شده شامل طرح احکام برای همه رده‌های سنی، مسابقات نقاشی برای کودکان و نونهالان است.

بیشترین زائر در مزار بلنجیر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف با بیان اینکه خدمات ارائه شده در طرح خیمه‌ معرفت در بقاع متبرکه خوسف مشابه سراسر کشور بوده است، یادآور شد: در مزار شاه سلیمان علی برای زائران مسابقات طناب‌کشی علاوه بر خدمات دیگر برگزار شده است.

محمدی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد زائر در روز طبیعت مربوط به مزار بلنجیر بوده است، ادامه داد: در 13 فروردین‌ماه سال جاری 4 هزار زائر این مزار را زیارت کردند که تعداد 2 هزار و 100 نفر در زائرسرا‌های این بقعه متبرکه اسکان داده شدند.

وی خاطر نشان کرد: دومین امامزاده که بیشترین تعداد زائر را در روز طبیعت به خود اختصاص داده است مزار شاه سلیمان علی بوده که تعداد 3 هزار و 785 نفر زائر داشته از این تعداد زائر 2 هزار و 100 نفر در زائر‌سرا‌های این بقعه متبرکه اسکان داده شدند.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول