اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

امینی: 93 تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی رخ داد

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون، 93 فقره تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی رخ داده است.

امینی: 93 تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی رخ داد

علیرضا امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به میزان تصادفات از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون، 93 فقره تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی رخ داده است.

وی با بیان اینکه تصادفات استان منجر به کشته شدن 16 نفر شده است، ادامه داد: در این تصادفات 129 نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

وقوع 65 درصد تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: 65 درصد از تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی خراسان جنوبی اتفاق افتاده است.

امینی، بیشترین علت تصادفات را خستگی و خواب‌آلودگی عنوان کرد و افزود: حدود 61 درصد از تصادفات استان بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه 49 درصد از تصادفات خراسان جنوبی بر اثر واژگونی بوده است، اذعان داشت: سرعت و انحراف به چپ از دیگر دلایل تصادفات در استان بوده است.

اعمال قانون شدن 18 هزار متخلف

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از اعمال قانون شدن 18 هزار و 20 فقره تخلف از آغاز سفرهای نوروز تاکنون خبر داد و یادآور شد: تعداد 6 هزار و 500 فقره از این تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز بوده است.

امینی با بیان اینکه یک‌هزار فقره از این تخلفات مربوط به سبقت غیرمجاز بوده است، اضافه کرد: همچنین تعداد 3 هزار و 350 متخلف به سبب عدم استفاده از کمربند ایمنی اعمال قانون شده‌اند.

وی از اعمال قانون 609 تخلف انحراف به چپ در ایام نوروز خبر داد و متذکر شد: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون 303 دستگاه خودرو به سبب تخلفات حادثه‌ساز توقیف شده‌اند.

توقیف 30 گواهینامه رانندگی

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون 146 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده‌اند، گفت: در این مدت همچنین 22 جلد دفترچه از رانندگان اتوبوس که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده‌اند، ضبط شده است.

امینی ادامه داد: از دفترچه‌های ضبط شده تعدادی ابطال و تعدادی دیگر بر اساس نوع تخلف مرتکب شده بایگانی شده‌اند.

وی تصریح کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون پنج جلد گواهینامه رانندگان متخلف که بیشتر از 30 نمره منفی داشته‌اند و یا اینکه گواهینامه آنها برای تردد در جاده‌ها غیرمجاز بوده، توقیف شده است.

وقوع بیشترین تصادفات در روز طبیعت

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی، بیشترین تصادفات استان را در روز طبیعت عنوان کرد و افزود: در این روز 9 تصادف با یک کشته و 18 زخمی در محورهای فرعی و روستایی استان اتفاق افتاد.

امینی در پایان خاطر نشان کرد: کنترل ویژه ناوگان عمومی، طرح تست اعتیاد بازرسان نامحسوس که در قالب مسافر در اتوبوس‌های مسافربری حضور داشتند از جمله برنامه‌های طرح ترافیک خراسان جنوبی در ایام نوروز بوده است.

انتهای پیام/69010/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول