اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

توسعه فضای سبز نیاز ضروری زندگی ماشینی امروز است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: توسعه فضای سبز آن هم در زندگی ماشینی امروز یکی از ضروریت‌ها و الزامات زیستن خوب است.

توسعه فضای سبز نیاز ضروری زندگی ماشینی امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در بازدید از مرکز تولید گل و گیاه شهرداری اردبیل اظهار داشت: طراوت زندگی و سرزندگی مردم به وجود فضاهای سبز، درختکاری، حفظ منابع ارزشمند طبیعی است که نباید در این زمینه غفلت کرد.

وی از درخت و گل و گیاه به عنوان یک موهبت خدادادی بی‌نظیر و ریشه‌دار در عمق احساس و عواطف پاک انسانی یاد کرد و افزود: زندگی در فضای آرام‌بخش همراه با مشاهده گل، گیاه و طبیعت زیبا به انسان شادابی بخشیده و سبب پرورش عواطف پاک او می‌شود.

عاملی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در حوزه توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری حاشیه جاده‌ها و گذرگاه‌های عمومی تصریح کرد:‌ همه مردم باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و پای کار بیایند چرا که مشارکت مردم در این حوزه یک فرصت استثنایی برای به ثمر نشستن اهداف و هدف‌گذاری‌های اصلی است.

این مسئول به حرکت خوب شهرداری اردبیل در سال‌های اخیر در توسعه فضای سبز شهری اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد مرکز بزرگ تولید گل و گیاه یک ظرفیت بی‌نظیر است که می‌تواند ثمرات قابل توجهی را در امید به زندگی و طراوت‌بخشی به افراد جامعه به وجود آورد.

وی وجود فضای سبز را در تخلیه روانی از لحاظ طبی بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: فضای سبز می‌تواند طراوت و سرزندگی را به همه تزریق کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل یادآور شد: ‌داشتن فضای سبز ایده‌آل در شهرها قطعاً به ایجاد غرور ملی کمک می‌کند.

عاملی گفت:‌ استان اردبیل با داشتن منابع آبی کافی نسبت به سایر شهرها باید در زمینه توسعه فضای سبز موقعیت ویژه‌ای در بین استان‌های کشور داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی اردبیل ییلاق ایران محسوب می‌شود، افزود: همه ساله خیل عظیمی از مسافران به این دیار سفر می‌کنند و از زیبایی‌های این خطه لذت می‌برند.

عاملی در ادامه تصریح کرد: در برخی از شهرهای کشورمان به رغم کمبود آب در زمینه توسعه فضای سبز اقدامات خوبی انجام شده ولی همچنان کافی به نظر نمی‌رسد که در استان اردبیل نیز ما نیازمند یک تحول انقلابی در این حوزه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: زمان آن فرا رسیده که ما با در اختیار داشتن منابع مطمئن قدم‌های جدی در مسیر افزایش سرانه فضای سبز در شهر و استان اردبیل برداریم.

عاملی همچنین اضافه کرد: در جهت‌گیری مسیر توسعه اردبیل به ویژه در زمینه معماری باید به توسعه فضای سبز به ویژه ایجاد فضای گلخانه‌ای منازل توجه جدی صورت بگیرد.

این مسئول بیان کرد: بهترین معماری و بهترین فضای زندگی زمانی است که انسان با یک بار دیدن آن را به ذهن و خاطر بسپارد به گونه‌ای که هیچ وقت از اذهان پاک نشود.

انتهای پیام/62001/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول