اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته منابع طبیعی آغاز شد

توسعه فضای سبز شهرک صنعتی اقلید

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته منابع طبیعی طرح توسعه فضای سبز شهرک صنعتی اقلید آغاز شد.

توسعه فضای سبز شهرک صنعتی اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، در این طرح بخشی از اراضی شهرک صنعتی اقلید یک به مساحت 2 هزار متر مربع عملیات نهال‌کاری انجام شد.

اجرای 65 مترمکعب عملیات خاکی، انجام یک کیلومتر آبیاری قطره‌ای و کاشت 300 نهال از اقدامات انجام شده در این طرح است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در مراسم روز درختکاری که با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولان و همچنین صنعتگران اقلید در شهرک صنعتی این شهرستان برگزار شد بر بهره‌گیری از توان حداکثری در این شرکت به منظور توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی این استان تاکید کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان مهم‌ترین متولی ایجاد زیرساخت استقرار واحدهای صنعتی در فارس، در زمینه توسعه صنعت سبز نیز پیشگام است.

شهرام کمال‌زاده عنوان کرد: توسعه‌ای که شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در پی دستیابی به آن است توسعه پایدار و همه‌جانبه بوده و این توسعه بدون حفظ محیط زیست میسر نمی‌شود.

این مسئول افزود: برای دستیابی به این هدف مکان‌یابی شهرک‌های صنعتی براساس ملاحظات زیست‌محیطی انجام می‌شود و علاوه بر استقرار سیستم‌های زیست‌محیطی، ‌توسعه فضای سبز نیز در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 500 هزار درخت در شهرک‌های صنعتی فارس کاشته شده اضافه کرد: در شهرک صنعتی اقلید نیز تاکنون در سطح 1.8 هکتار فضای سبز اجرا شده و حدود یک‌هزار و 500 درخت در آن کاشته و هفت کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای نیز اجرا شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: با اجرای طرح توسعه فضای سبز در این شهرک صنعتی، شاهد ارتقای سرانه فضای سبز در آن هستیم.

شهرک صنعتی اقلید با 107 هکتار مسافت ظرفیت استقرار 120 واحد صنعتی با اشتغالزایی 4 هزار نفر را دارد و هم‌اکنون 12 واحد صنعتی با اشتغالزایی 180 نفر در مرحله فعالیت و 9 واحد صنعتی شیراز در مرحله ساخت و ساز قرار دارد.

این شهرک صنعتی دارای امکانات زیربنایی و زیرساختی شبکه آب، شبکه برق، شبکه مخابرات،‌ شبکه گاز و شبکه فاضلاب بوده و عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب آن نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول