اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث 39 هکتار بوستان شهری

سرانه فضای سبز منطقه 20 به 45 رسید / جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران صاحب 136 بوستان شد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 20 تهران گفت: با احداث 22 بوستان شهری ظرف هشت سال گذشته، سهم هر شهروند ساکن در این منطقه از فضای سبز به 45 مترمربع رسیده است.

سرانه فضای سبز منطقه 20 به 45 رسید / جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران صاحب 136 بوستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عظیم بابایی ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه فضاهای سبز شهری و حفاظت از جنگل کاری‌های خارج از محدوده این منطقه از اقدامات اولویت‌دار مدیریت شهری در هشت سال گذشته بوده است افزود: در این مدت 26 بوستان شهری با مساحتی بالغ بر 39 هکتار در منطقه 20، جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران احداث شده و در حال حاضر این منطقه صاحب 136 بوستان شهری است.

شهردار منطقه 20 افزایش سهم شهروندان این منطقه جنوبی از فضای سبز شهری را از پیامدهای این اقدام هشت ساله برشمرد و تصریح کرد: سرانه فضای سبز از 19 مترمربع به 45 مترمربع افزایش یافته و این درحالی است که چهار بوستان دیگر از جمله بوستان پنج هکتاری مادر نیز در حال احداث است و به زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فضاهای سبز در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) احداث شده است خاطر نشان کرد: بوستان‌های سپاه، ترافیک، صبا، شهید آوینی، زائر، کاج، ارغوان، جانبازان ری، جهان آرا، عظیم‌آباد، شهید دستواره، مالک اشتر، رشکان، نور علیزاده، اصناف، فاطمیه (س)، معراج، نیایش و جوانمرد قصاب از جمله محل‌های مورد اشاره است.

بابایی اجرای 163 هکتار طرح آبیاری قطره‌ای در سطح فضاهای سبز منطقه 20 را از دیگر اقدامات مدیریت شهری ظرف هشت ساله گذشته دانست و اذعان داشت: صرفه جویی در هزینه و انرژی، استفاده بهینه از منابع آبی، رشد بهتر گیاه و امکان استفاده از مواد غذایی همراه با آب آبیاری از مهم‌ترین اهداف طرح آبیاری قطره‌ای است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه تیدیل عرصه‌های جنگل کاری این منطقه با مساحتی بالغ بر یک هزار و 505 هکتار به محل تفرجگاهی، در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و به زودی آلاچیق، سکو، سرویس بهداشتی و ... در آن محل تعبیه می‌شود عنوان کرد: بیجین، غنی‌آباد، عشق‌آباد، دوتویه، کلاغاییه، کوثر ولایت و دو تویه سفلی از جمله عرصه‌های جنگل کاری این منطقه هستند که این کمربند سبز در محدوده حریم و خارج از محدوده واقع شده‌اند و اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در 20 هکتار از اراضی جنگل کاری بیجین اجرا شده و در 86 هکتار از اراضی جنگل کاری دیگر نیز در حال اجراست.

وی در پایان به فعالیت دو مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه شهرداری منطقه 20 نیز اشاره کرد و یادآور شد: به منظور ارتقای آگاهی شهروندان و ایجاد حساسیت در آنان نسبت به حفظ و نگهداری فضای سبز شهری مراکز مورد اشاره، این نهاد اقدام به آموزش‌های شهروندی در قالب دوره‌های آموزشی پرورش گیاهان آپارتمانی، پرورش قارچ خوراکی، سبزی کاری در منزل، نهال کاری، تهیه کود‌های خانگی، کاشت گل‌های فصلی و ... می‌کند که تاکنون آموزش 15 هزار شهروند به صورت مراجعه حضوری، 250 هزار شهروند در نمایشگاه‌ها، مراسم و همایش‌ها و 28 هزار دانش‌آموز را در پرونده کاری خود ثبت کرده‌اند. 

انتهای پیام/2462/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول