اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر تاکید کرد

ارتقای سرانه فضای سبز در استان بوشهر به 12 متر مربع

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: ارتقای سرانه فضای سبز در استان بوشهر به طور جدی در حال پیگیری است و این سرانه باید حداقل به 12 متر مربع برسد.

ارتقای سرانه فضای سبز در استان بوشهر به 12 متر مربع

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی صبح امروز در نشست کارگروه فضای سبز استان بوشهر اظهار داشت: هم اکنون سرانه فضای سبز در استان بوشهر به ازای هر نفر 7.80 متر مربع است که در یک برنامه سه ساله باید به 12 متر مربع ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: به همین منظور باید در مناطق جنگلی و بیابانی نیز وارد شویم ضمن اینکه مناطقی که برای نهال‎کاری در نظر گرفته می‏شود باید شفاف‎سازی شود.

رستمی یادآور شد: 250 هکتار اراضی قابل کشت نهال در پادگان‎های پنج شهر استان شناسایی شده که از این میزان حداقل 200 هکتار مستعد درختکاری است و مقرر شده است یک تیم کارشناسی به منظور بررسی نوع نهال‎های قابل کشت و نحوه نگهداری از این نهال‎ها در این اراضی تشکیل شود.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر تامین آب مورد نظر در این زمینه گفت: به دنبال بهانه‎ای برای توسعه فضای سبز در استان هستیم و در این راستا کاشت سه میلیون اصله نهال در استان در دستور کار قرار گرفته که تاکنون یک میلیون نهال در مناطق شهری کاشته شده است.

وی بیان کرد: توسعه فضای سبز به کاشت نهال محدود نمی‎شود و باید با پرهیز از هرگونه اقدام عجولانه در برنامه‎ای سه تا پنج ساله برای توسعه‎ای پایدار و ماندگار در زمینه درختکاری برنامه‎ریزی و اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: با توجه به فرمان و منویات مقام معظم رهبری در این زمینه همه باید در کنار هم با کار جمعی از همه ظرفیت‎ها بهره ببریم و به مصوبات و آمارها اکتفا نکرده و تقسیم کار منطقی و مطلوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/66007/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول