اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‎رضوی:

بیش از 10 میلیون مسافر در ایام نوروز وارد مشهد شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‎رضوی گفت: بیش از 10 میلیون مسافر در ایام نوروز وارد مشهد شدند.

بیش از 10 میلیون مسافر در ایام نوروز وارد مشهد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی مومنی صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات زائران خراسان‎رضوی اظهار داشت: از 25 اسفند ماه سال 91 تا 13 فروردین سال جاری 10 میلیون و 769 هزار و 876 مسافر وارد مشهد شدند که این آمار نسبت به سال گذشته 6.98 درصد افزایش را نشان می‎دهد.

وی افزود: در این مدت 5 میلیون و 96 هزار و 718 نفر در کلیه واحد‎های اقامتی، کمپ‏‌ها، مدارس و... اسکان داشتند که این آمار نیز نسبت به سال گذشته 61.18 درصد رشد داشته است.

مومنی با اشاره به نظارت‎های صورت گرفته بر واحد‎های اقامتی در ایام نوروز سال جاری تصریح کرد: بیش از 2 هزار و 500 مورد بازدید و نظارت از واحدهای اقامتی صورت پذیرفت که بر این اساس میزان نظارت‎ها در سال جاری 38 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رشد 70 درصدی بازدید از موزه‌ها و ابنیه‌های تاریخی خراسان رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‎رضوی از رشد 70 درصدی بازدید از آثار تاریخی، موزه‎ها و مجموعه‎های فرهنگی در ایام نوروز خبر داد و افزود: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین سال 92، 2 میلیون و 800 هزار و 765 نفر از آثار تاریخی، موزه‎ها و مجموعه‎های فرهنگی در ایام نوروز بازدید کردند.

وی افزود: همچنین امسال یک میلیون و 188 هزار و 500 نسخه اقلام فرهنگی شامل نقشه، بروشور، ویژه نامه و... نیز تولید و توزیع شد که این میزان نسبت به سال گذشته 92 درصد رشد داشته است.

مومنی از ایجاد 269 غرفه صنایع دستی در سطح استان خبر داد و افزود: تعداد غرفه‌های صنایع دستی برپا شده در ایام نوروز سال جاری 49 درصد بیشتر از این میزان در سال گذشته بوده است، ضمن اینکه در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی نیز در این ایام 304 مورد خبر تولید شد که نسبت به سال گذشته از رشد 57 درصدی برخوردار بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‎رضوی در رابطه با آمار سوانح رانندگی در ایام نوروز سال جاری در استان تاکید کرد: در این ایام 155 حادثه رانندگی در جاده‎های استان اتفاق افتاد که منجر به فوت 11 نفر شد.

کاهش 11 درصدی سوانح رانندگی در نوروز 92

وی افزود: آمار سوانح رانندگی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است و آمار فوتی‎های این سوانح نیز 17 درصد کاهش را نشان می‎دهد.

مومنی در ادامه در رابطه با میزان بازرسی‎ها از اصناف و تخلفات صورت گرفته در این حوزه تصریح کرد: تعداد 32 هزار و 224 مورد بازرسی از اصناف توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‎رضوی انجام گرفته که 3 هزار و 832 فرم تخلف به ارزش ریالی 10 میلیارد و 470 میلیون و 486 هزار و 449 ریال در این بازدیدها صادر شده است.

وی افزود: در ایام نوروز 3 هزار و 363 مورد رسیدگی به شکایات مردمی از اصناف نیز صورت پذیرفته و در مجموع میزان بازرسی‌ها نسبت به سال گذشته 47 درصد و میزان ارزش ریالی تخلفات گزارش شده 172 درصد رشد داشته است.

رئیس ستاد تسهیلات زائران استان خراسان‎رضوی در ادامه با اشاره به برنامه‎های فرهنگی هنری اجرا شده در ایام نوروز سال 92 در خراسان‎رضوی خاطرنشان کرد: در این ایام برنامه‎های فرهنگی زیادی از قبیل جشنواره صدای بهار، برپایی نمایشگاه‎های صنایع دستی، برگزاری جشنواره‎های غذا در خانه ملک و مصلی، برگزاری جشنواره فرهنگی و برگزاری نماز جماعت در مصلی در استان اجرا شده است. 

انتهای پیام/70003/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول