اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح 19 هزار هکتار

برداشت هندوانه در مزارع رودبار آغاز شد

فرماندار رودبار از آغاز برداشت هندوانه از مزارع این شهرستان خبر داد.

برداشت هندوانه در مزارع رودبار آغاز شد

حسن مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار کرد: برداشت هندوانه در سطح 19 هزار هکتار از مزارع این شهرستان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌رودبار از لحاظ سطح زیر کشت و تولید هندوانه رتبه اول استان را در کرمان دارد و جزو پنج قطب تولید هندوانه در کشور است.

فرماندار رودبار اضافه کرد: از هر هکتار هندوانه میانگین برداشت در هکتار بین 50 تن و حداکثر 70 تن است و هندوانه مرغوب و باکیفیت رودبار علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای اروپایی از جمله ترکیه و آسیای میانه و همچنین تعدادی از کشورهای عربی صادر می‌شود.

مرادی تصریح کرد: هندوانه رودبار ارگانیک و باکیفیت است و بخش عمده‌ای از کشت هندوانه این شهرستان با استفاده از آبیاری نوین و تحت فشار صورت می‌گیرد؛ در این شیوه از ریزمغذی‌ها و کودهای شیمیایی تا حد امکان استفاده نمی‌شود.

وی گفت: سال زراعی 92-91 برای جالیزکاران جنوب استان کرمان به ویژه شهرستان رودبار سالی پربرکت اعم از تولید، بازدهی مناسب و نرخ فروش محصولات به طور منطقی و قابل قبول بوده و رضایت‌مندی کشاورزان و مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/2655/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول