اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی: / بخش ششم

آمریکا مایل به تمام شدن مذاکرات هسته‌ای نیست

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آمریکا مایل به تمام شدن مذاکرات هسته‌ای نیست.

آمریکا مایل به تمام شدن مذاکرات هسته‌ای نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنرانی‌شان در رواق امام‌خمینی (ره) حرم ثامن‌الحجج (ع)‌ افزودند: وابسته نبودن به آمریکا موجب عقب‌افتادگی نیست بلکه موجب پیشرفت می‌شود و دلیل واضح این امر مقایسه جمهوری اسلامی ایران در 30 سال اخیر با برخی از کشورها که در سایه آمریکا زندگی کرده‌اند، است.

ایشان اظهار داشتند: ملت‌هایی که در سایه آمریکا زندگی می‌کنند دلشان را به کمک آمریکا خوش کرده‌اند این ملت‌ها دنباله‌روهایی برای آمریکا هستند که پیشرفت 30 ساله آنها کجا و پیشرفت ملت ایران کجا.

رهبر فرزانه انقلاب افزودند: هر کسی تاریخ ملت ایران را مطالعه می‌کند این امر را فرصت می‌داند. ملت ایران با هوشمندی از تبدیل تحریم‌ها به فرصت نهایت استفاده را برد.

ایشان در ادامه افزودند: در برنامه‌ریزی‌ها باید جلوتر حرکت کنیم و در مقابل فعالیت دشمن نباید کشور در حال انفعال به سر ببرد و هوشمندانه باید نقشه آنها را حدس زد و ملت هوشمندانه عمل کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بحث سوخت 20 درصد نیروگاه رادیوداروها که در تهران تولید می‌شود اشاره نمودند و افزودند: احتیاج به سوخت 20 درصد در کشور احساس شد و کشور به این سوخت نیاز داشت، همیشه این سوخت از خارج وارد می‌شد و دشمن فکر کرد این نیاز را می‌تواند گرو بگیرد تا کشور را به تحریم و تحکم‌های خودشان وادار کند و خواسته‌هایشان را به ما تحمیل کنند.

ایشان ادامه دادند: قبل از اینکه کار به این بحث برسد ملت ایران و جوانان کشور توانستند سوخت 20 درصد را تولید و به دارو تبدیل کنند که این سوخت قبل از این در کشور نبود و ما نداشتیم و مخالفین حدس نمی‌زدند که بتوانیم این کار را بکنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مسئولان کشور استعداد ایرانی را شکوفا کردند و این کار را با تولید رادیودارو با موفقیت انجام دادند و ایران اعلام کرد سوخت 20 درصد تولید دارو را در داخل تولید کرده‌ است.

ایشان در ادامه تصریح کردند:‌ اگر دانشمندان، جوانان و مردان علمی این کار را نمی‌کردند امروز باید با التماس و هزینه زیاد در مقابل کسانی که دوست ما نیستند درخواست سوخت 20 درصد رادیودارو را می‌کردیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: باید برای همه نیازهای اساسی کشور دولت‌ها، صنعتگران، کشاورزان، کارآفرینان، پژوهشگران علمی و طراحان علمی، همه مؤظفند به این وظیفه بزرگ اخلاقی اقدام کنند پیش از نیاز یک قدم جلوتر از دشمن حرکت کنند.

ایشان ادامه دادند: باید پژوهشگران علمی، فنی و کارفرمایان صنعتی، مدیران دانشگاه‌ها و دولت‌ها در این جهت حرکت کنند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کردند: آحاد ملت باید سعی کنند کشور را مستحکم و غیرقابل نفوذ از تأثیرات دشمن کنند.

ایشان همچنین اظهار داشتند: یکی از اقتضائات، اقتصاد مقاومتی است که یکی از رکن‌های مهم این اقتصاد مقاوم بودن اقتصاد است، اقتصاد باید مستحکم باشد.

ایشان به موضع آمریکا در خصوص مذاکره با ایران در خصوص مسئله هسته‌ای اشاره نمودند و افزودند: آمریکا به عناوین مختلف و در کنار گفت‌وگوهای 1+5 خواستار مذاکره در بحث هسته‌ای بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان ساختند:‌ من به انجام این گفت‌گوها خوش‌بین نیستم تجربه نشان می‌دهد گفت‌وگو برای آمریکایی‌ها این نیست که بر سر مذاکره بنشینیم بلکه این است که حرف بزنیم تا حرف ما را قبول کنید که این گفت‌وگو نیست و ملت ایران زیر بار تحمیل نمی‌رود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم اما مخالفتی هم ندارم، چند مطلب را روشن می‌کنم که آمریکا پیغام می‌دهد که با این مذاکرات قصد تغییر انقلاب اسلامی را نداریم جواب من این است نگران این نیستم که قصد تغییر دارید یا نه تا الان هیچ کاری نتوانستید بکنید از این به بعد هم نمی‌توانید انجام دهید.

ایشان در ادامه اظهار کردند: آمریکا در پیشنهادات خود خواستار مذاکره منطقی و صادقانه نیست. ما می‌گوییم بارها به شما گفته‌ایم ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؛ ما چرا باید حرف شما را باور کنیم، وقتی شما حاضر نیستید حرف صادقانه ما را قبول کنید اما حرفی که می‌زنید خلاف آن را بارها و بارها ثابت کرده‌اید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مذاکرات به عنوان تاکتیک آمریکا نام بردند و تصریح کردند: آمریکا در این مذاکره افکار عمومی و مردم را نشانه می‌گیرد تا به اهداف خود برسد، از جمله‌ تاکتیک‌های قبلی اینها این است که گفته‌اند از طرف رهبری ایران کسانی با آمریکا مذاکره کردند که دروغی بیش نبوده است.

ایشان یادآور شدند: تاکنون از سوی رهبری با آنها مذاکره‌ای نشده است در طول سال‌های متمادی کسانی بر سر موضوعات متعددی با آمریکا مذاکره کردند که مربوط به دولت‌ها بوده است اما به دولتمردان یادآور شده‌اند که باید خط‌ های قرمز رهبری را رعایت کنند.

مقام معظم رهبری بیان کردند: برداشت من این است که آمریکا مایل به تمام شدن مذاکرات هسته‌ای نیست و دوست ندارد مذاکرات هسته‌ای، مشکلات و مناقشات کشور حل شود و مایل به اتمام حل این مشکلات نیست.

 ادامه دارد...

انتهای پیام/70003/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول