اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای کشور 25 سال است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای کشور را 25 سال عنوان کرد.

میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای کشور 25 سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد ظهر امروز در نخستین مرحله طرح دوست علمی در برازجان اظهار کرد: ایجاد طرح دوستی علمی در استان بوشهر از اقدامات ارزشمندی است که شاهد آن هستیم و قطعاً این امر نقش مهمی در رشد و توسعه زیرساخت‌های علمی دشتستان خواهد داشت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مناطق محروم استعدادهای علمی برجسته‌ای را در خود جای داده‌اند و مسئولین باید با تلاش و همت بی‌دریغ و مضاعف خود زمینه شکوفایی این استعدادها را فراهم کنند.

موسوی‌نژاد ادامه داد: افرادی که ابتکارات و اختراعات خوبی داشته‌اند و با حرکت به سمت فتح قله‌های علمی دنیا لبخند رضایت را بر لبان ولایت نشانده‌اند، اکثریت از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستند.

وی اضافه کرد: در بازدید از سایت هسته‌ای نطنز این موضوع را از نزدیک مشاهده کردم که اکثر افرادی که در آنجا مسئولیت داشتند و دانشمندانی که با آنها همکاری می‌کردند همه از مناطق محروم ایران برخاسته بودند.

این مسئول با بیان اینکه دانشمندان ایران اسلامی در زمینه هسته‌ای موفقیت‌های ارزشمندی به دست آورده‌اند، تصریح کرد: ما در دنیا به ‌عنوان هفتمین کشور دارای توانمندی ساخت و شبیه‌سازی سانتریفیوژهای نوع p1 و سومین کشور دنیا در ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته p2 هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید همه ما بدانیم و به خود ببالیم که سازنده سانتریفیوژ نوع p2 که الان در غنی‌سازی با 20 درصد از این نوع ماشین‌ها استفاده می‌شود، یک روستازاده از روستایی کوچک در جنوب ایران است.

موسوی‌نژاد خاطر نشان کرد: میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای ما 25 سال است، در نیروگاه نطنز همه جوان هستند و از مناطقی آمده‌اند که محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی داشته‌اند و با همین امکانات به بالاترین درجات علمی رسیده‌اند.

وی با اشاره به محرومیت استان بوشهر از برخی نعمات و امکانات گفت: محرومیت ما دلیل نمی‌شود که خودباوری و اراده برای دستیابی به قله‌های علم و دانش نداشته باشیم، جوانان این استان می‌توانند به فیض و مدد الهی و با همت و اراده عالی خود با استفاده از بسترهای فراهم شده در آینده از فرزانگان و نخبگان ملی و بین‌المللی باشند و روزی خواهد آمد که نام پرآوازه شما جوانان بوشهری در دنیا شنیده شود.

به گزارش فارس، نخستین مرحله طرح دوست علمی با حضور 60 نفر از دانش‌آموزان پسر سال دوم متوسطه در رشته ریاضی فیزیک به مدت سه روز در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی متقین برازجان برگزار شد.

انتهای پیام/2452/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول