اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

امریکا برای مذاکره با ایران به ولع افتاده است

امام جمعه اردبیل گفت: امریکا در مبارزه و محاصره اقتصادی ایران پیروز نشده و راه به پیروزی نیز نمی‌برد زیرا اگر شرایط به نفع آنها بود این قدر در آرزوی مذاکره با ایران به ولع نمی‌افتاد.

امریکا برای مذاکره با ایران به ولع افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: 20 فروردین سالروز قطع رابطه ایران با کشور آمریکا است که برای همیشه در تاریخ این کشور به عنوان یک حرکت مثبت و سازنده در استقلال و اقتدار ایران و همچنین به ذلت افتادن آمریکا و هم‌دستان او یاد می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر بعد از 34 سال به این حادثه نگاهی بیندازیم و این حادثه را با طغیان‌گری‌ها در مصر، عراق، پاکستان و برخی کشورهای دیگر علیه استکبار جهانی مقایسه کنیم به خوبی در می‌یابیم که انقلاب اسلامی ایران در مقابل سایر نهضت‌های آزادی‌بخش حرکت ضداستکباری داشته و هرگز ملت ایران نخواسته در برابر دشمنان کوتاه بیاید بلکه به رغم شیطنت‌ها و تحرک کشورهای عربی مرتجع، ایران اسلامی امروز در اوج عزت، پیشرفت و اقتدار قرار دارد.

عاملی خاطر نشان کرد: در کنار این امر آمریکا همیشه از ایران درخواست رابطه و تقاضای التماس‌گونه برای برقراری روابط داشته، که این خود نشان می‌دهد در این زورآزمایی منطقه‌ای و بین‌المللی، ظفر و پیروزی با ملت ایران بوده است.

وی به ماهیت رفتار التماس‌گونه غرب در برقراری رابطه با ایران اشاره کرد و ادامه داد: آنها به خوبی فهمیده‌اند که تحریم‌ها برخلاف میل آنها روندی معکوس داشته و از همین رو به دلیل ناکامی در تحریم‌ها و تهدیدات ایران، حاضر هستند برای مذاکره با کشورمان به هر ذلت و خواری متوسل شوند تا شاید جمهوری اسلامی ایران برای برقراری رابطه، تحرکی از خود نشان دهد.

وی اضافه کرد: همین امر نشان می‌دهد که آنها در راهبرد مبارزه و محاصره اقتصادی پیروز نشده و راه به پیروزی نیز نمی‌برند چرا که اگر شرایط به نفع آنها بود این قدر در آرزوی مذاکره با ایران به ولع نمی‌افتادند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: ‌ما در این مدت 34 سال در یک جنگ بزرگتر از جنگ هشت ساله پیروز شدیم و 33 سال است که امریکا و اروپا با این بهانه که ایران در مسیر اراده جهانی آنها گام بر نمی‌دارد و با ساز آنها نمی‌رقصد در برابر این نظام مقتدر، ایستاده‌اند و هر چه از دستشان برآمده است، دریغ نکردند و اگر کاری نیز نکردند چون در انجام آن ناتوان بودند و می‌دانستند شکست می‌خورند.

عاملی یادآور شد: مستندات خود جبهه استکبار، نشان می‌دهد که حمله امریکا به عراق و افغانستان و هزینه 6 تریلیون دلاری در این جنگ نابرابر، به خاطر مهار ایران بوده است و خود آنها مدعی هستند در کنار جنگ، تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کردند که در 100 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی راه‌اندازی هزاران سایت ویرانگر با شعار «هر ایرانی یک سایت مستهجن»، تولید فیلم‌های ضد اخلاقی و ضد فرهنگی با هدف به انحراف کشیدن اندیشه و آرمان ملی و دینی ایرانیان، دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم در حوزه‌های مختلف و بسیج تمام امکانات علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله شیطنت‌هایی بود که جبهه استکبار در انجام آن چیزی را فروگذار نکرده است.

عاملی گفت:‌ آنها با ابزار وهابیت علیه ملت شیعی ایران، تحرکاتی را انجام دادند و با توسل به اختلاف‌های مذهبی و قومی سعی کردند جنگ تمام عیاری را علیه ایران اسلامی به راه اندازند و در تقابل شیعه و سنی از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی افزود: نظام استکباری با به راه انداختن تحرکات قوم‌گرایانه و همچنین مسایل مذهبی و در کنار آن تحریم‌ها و تهدیدهای مختلف سعی کرد علیه ملت ایران جنگ روانی به راه اندازد تا شاید از این فضا، برای بهره‌برداری خود از منابع نفتی خاورمیانه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: استکبار همه این شیطنت‌ها را به کار گرفت تا در وهله اول موضوع رهبری جهانی خود را به اثبات رسانده و حفظ کند و از طرف دیگر با حضور خود در خاورمیانه با حفظ امنیت برای رژیم صهیونیستی انرژی این منطقه را به چپاول ببرد.

عاملی محورهای این تهاجم بزرگ را اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ایجاد اختلافات مذهبی و قومی دانست و خاطرنشان کرد: آنها به خوبی می‌دانند که هر کس بر انرژی خاورمیانه تسلط پیدا کند، رهبری آینده جهان از آن او است، به همین خاطر سعی می‌کنند در گام اول، کشورهای منطقه را تضعیف و سپس آنها را تجزیه کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان اضافه کرد: ‌آنها با به راه انداختن جنگ در سوریه و تحریک القاعده و طالبان سعی دارند از یک سو ویرانی و کشتار همه‌جانبه به راه اندازند و از سوی دیگر ملت‌های منطقه را نسبت به دین بدبین کرده و همچون مسیحیت، دین را در داخل مسجد و حدود شرعی را در این محدوده نگه دارند.

وی بیان کرد: اگر امریکا، صدام را مهار نکرد تا بیش از یک میلیون نفر را بکشد و امروز نیز از کشتار و ویرانی کشورهای منطقه برای ثبات خود سود می‌برد به دلیل آن است که بسیار علاقمند است در سایه همین نابسامانی‌ها و همچنین ایران‌‌هراسی و شیعه‌هراسی، در منطقه نفوذ کرده و اهداف شوم خود را به ثمر بنشاند.

عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ادامه همین ترفندها را، امروز در کشور همسایه، آذربایجان مشاهده می‌کنیم که با متهم کردن ایران به جاسوسی در منطقه مسیر آزادی قره‌باغ را بسیار دشوار کرده در حالی که حضور ایران در آن منطقه می‌توانست به آزادی قره‌باغ سرعت بدهد.

وی به حرکت خبیث دیگر امریکا در استفاده از ژن تیزهوشی و انتقال آن به کشور خود، برای بهره‌برداری از این ظرفیت علمی و توان دانشمندان و متخصصان اسلامی ادامه داد: امریکا بسیار علاقمند است تا با تجزیه قدرت‌های بزرگ، کشورهای ذره‌ای را درست کند تا به عنوان یک استان و ایالتی از امریکا تابع این کشور باشند و در همین راستا اولویت اول شیطان بزرگ تحریک قومی است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امریکا در درست کردن کشور ذره فقط به فکر تأمین منافع خودش است چرا که در کشور ذره رئیس آن دولت در فکر ریاست خود می‌باشد و اصلاً و ابداً به مصالح ملی و حاکمیتی نمی‌اندیشد.

عاملی افزود: پیشنهاد مذاکره توسط نظام استکباری نشان از یأس آنها از توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های 33 ساله است و به فرموده قرآن کریم، امریکا و اروپا فقط برای ملت ایران اذیت جزئی ایجاد می‌کنند اما در اراده این ملت هیچ خللی نمی‌توانند وارد کنند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه جهت بارش باران از نمازگزاران خواست تا با استغفار و دعای حقیقی از خداوند طلب باریدن باران کرده و در این باب در نمازها و دعاها رفع حاجات و نیازمندی‌ها را بطلبند.

وی در خطبه اول نماز نیز در ادامه مباحث موسیقی مطرب همراه با غنا به عنوان یک ابزار عقب‌ماندگی و گناه و آلودگی تصریح کرد: کشور همسایه ما آذربایجان، به خوبی فهمیده است که علت عقب‌ماندگی این کشور تکیه تک بعدی به موسیقی مطربی است که قطعاً ملت‌ها را از مصالح کلان خود غافل می‌کند.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول