اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند:

تمامی ادارات پایانه مرزی میلک در مسیر پیشرفت کشور گام بردارند

فرماندار هیرمند گفت: تمامی ادارات مستقر در پایانه مرزی میلک باید در مسیر پیشرفت و خودکفایی کشور گام بردارند.

تمامی ادارات پایانه مرزی میلک در مسیر پیشرفت کشور گام بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، سلطانعلی دهمرده صبح امروز در جلسه ساماندهی پایانه مرزی میلک و بازارچه‌های مرزی شهرستان هیرمند که به منظور افزایش حجم صادرات و ترانزیت در پایانه میلک برگزار شد اظهار داشت: تمامی ادارات مستقر در پایانه مرزی میلک باید با هماهنگی و تعامل با یکدیگر در توسعه و گسترش صادرات و ترانزیت تمام توان خود را به‌کار گیرند و در مسیر پیشرفت و خودکفایی کشور گام بردارند.

وی افزود: پایانه مرزی میلک در سال‌های اخیر در ایجاد اشتغال و توسعه روابط تجاری با کشور افغانستان نقش به‌سزایی داشته است و تاکنون توانسته در تحقق اهداف اقتصادی کشور همچون توسعه تجارت غیرنفتی گام‌های مؤثری را بردارد.

فرماندار هیرمند ادامه داد: در سال گذشته، 519 هزار و 788 تن کالا با 26 هزار و 747 دستگاه وسیله نقلیه با ارزش دلاری دو میلیارد و 143 میلیون و 952 هزار و 783 دلار از پایانه مرزی میلک ترانزیت شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه از رشد 6 درصدی برخوردار است.

دهمرده بیان کرد: همچنین در سال گذشته، 542 هزار و 203 تن کالا توسط 23 هزار و 42 دستگاه وسیله نقلیه با ارزش دلاری 552 میلیون و 491 هزار و 989 دلار به کشور افغانستان صادر شده که صادرات نیز در مقایسه با مدت مشابه از رشد 38 درصدی برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: در سال 91 آمار ورودی و خروجی مسافر از پایانه مرزی میلک 170 هزار و 10 نفر بوده که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه 11 درصد رشد را نشان می‌دهد.

فرماندار هیرمند با اشاره به وجود دو بازارچه مرزی میلک و گمشاد در شهرستان افزود: در سال گذشته از بازارچه مرزی میلک 90 هزار تن کالا با ارزش دلاری 84 میلیون دلار به افغانستان صادر که این کالاها بیشتر شامل موادغذایی، مصالح ساختمانی، ابزارآلات، پروفیل، مواد پلاستیکی و سیمان بوده و موجبات اشتغال 500 نفر کارگر را که از روستاهای اطراف هستند، فراهم کرده است.

دهمرده خاطرنشان کرد: از بازارچه مرزی گمشاد نیز در سال گذشته بیش از پنج میلیون و 500 هزار تن کالا با ارزش دلاری سه میلیون و 611 هزار دلار به کشور افغانستان صادر شده که این کالاها بیشتر شامل موادغذایی، مصالح ساختمانی و میوه و تره‌بار بوده که موجبات اشتغال 150 نفر کارگر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/75002/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول