اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اداری آمل خبر داد

احداث بازارچه روستایی در ورودی شهر آمل

خبرگزاری فارس: عضو شورای اداری آمل گفت: بازارچه روستایی در ورودی استان مازندران در شهرستان آمل ایجاد می‌شود.

احداث بازارچه روستایی در ورودی شهر آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدرضا نصیری صبح امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی این شهرستان با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه روستاییان مردمی نجیب و سختکوش هستند، اظهار کرد: بخشداری‌ها و دهیاری به افرادی این‌چنینی خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام مسئولیت امور روستاها بر عهده دهیاران است، گفت: در بیشتر موارد دهیاران با حقوق و مزایای اندک از شهرداران شهرها هم کار بیشتری انجام می‌دهند.

نصیری با اعلام اینکه دهیاری‌ها به عنوان یک نهاد غیردولتی عمومی هنوز نوپا هستند، افزود: این بخش نیاز به مساعدت‌های بیشتری دارد.

عضو شورای اداری آمل تصریح کرد: روستاهای مازندران با وجود قابلیت‌های گردشگری، در میان این سرسبزی از لحاظ توسعه فقیر مانده است.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفر در بخش مرکزی شهرستان آمل نیز تشکیل شده است، یادآور شد: دهیاران تلاش کنند تا کسانی که به روستاها می‌روند از پاکیزگی و زیبایی روستا لذت ببرند.

نصیری با اعلام اینکه روستاهایی که در ورودی استان در شهرستان آمل قرار دارند برای استقبال از مسافران برنامه داشته باشند، گفت: می‌توان با نصب بنرها و تهیه گلدان‌های گل زیبایی این روستاها را بیشتر کرد.

وی با اشاره به اینکه باز بودن نانوایی‌ها در ایام نوروز پیگیری شود، تصریح کرد: به دلیل تعطیلات ممکن است برای افراد اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کنند که در این زمینه دهیاران هوشیاری بیشتری داشته باشند.

این مسئول با اعلام اینکه احداث بازارچه روستایی در ورودی استان مازندران در این بخش پیگیری می‌شود، یادآور شد: نباید اجازه بدهیم مسافران به سرعت از مازندران عبور کنند و باید شرایط ماندگاری این مسافران را فراهم کنیم.

به گفته وی ایجاد بازارچه روستایی می‌تواند در زمینه توسعه گردشگری و درآمدزایی از این طریق موثر باشد.

نصیری با اشاره به اینکه 8 هزار مترمربع زمین برای احداث این بازارچه تحویل شده است، گفت: انتظار داریم این بازارچه هر چه سریع‌تر راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای اداری آمل با تاکید بر اینکه امیدواریم برای روستاهای دارای بیش از 40 خانوار نیز دهیاری تشکیل دهیم از رفع موانع این امر در سال آینده خبر داد.

وی با اشاره به معضل زباله در روستاها تصریح کرد: دهیاری‌ها در زمینه خودرو و سطل زباله در روستاها مشکلات زیادی دارند و 95 روستای این بخش خودروی مکانیزه جمع‌آوری زباله ندارد.

نصیری افزود: دهیاران بدون امکانات زباله‌های زیادی جمع‌آوری می‌کنند که امیدواریم در این زمینه اعتبارات استانی تعلق گیرد.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول