اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی تویسرکان:

بازارچه صنایع‌دستی ویژه ایام نوروز در تویسرکان فعال است

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان از برگزاری بازارچه صنایع‌دستی در این شهرستان خبر داد و گفت: این بازارچه در هشت غرفه سوغات و صنایع‌دستی تویسرکان را به میهمانان نوروزی عرضه می‌کند.

بازارچه صنایع‌دستی ویژه ایام نوروز در تویسرکان فعال است

محمد‌جواد فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه در زمینه جذب توریسم در تعطیلات نوروز امسال مکان‌های زیادی را آماده کرده‌ایم، اظهار داشت: تلاش میراث فرهنگی شهرستان بر این است که هرساله نسبت به سال‌های قبل اماکن دیدنی که واجد ارزش در حوزه بازدید است را به منظور توقف درازمدت گردشگر در تویسرکان تقویت کند.

وی افزود: در ایام نوروز امسال، علاوه بر مکان‌هایی نظیر مرقد مطهر حضرت حیقوق نبی (ع)، آرامگاه میررضی‌الدین آرتیمانی، خانه مسعودی (محل موزه تویسرکان)، خانه اقتداری و مساجد تاریخی، سفره‌خانه سنتی سراب در محل حمام تاریخی واقع در منطقه سرابی نیز راه‌اندازی شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان با اشاره به این‌که سفره‌خانه سراب در منطقه سرابی و موزه مردم‌شناسی مجموعه‌ بکر تاریخی و دیدنی از آثار برجسته تویسرکان است، ادامه داد: سفره‌خانه سراب با سرو غذاهای سنتی، بهترین میهمانپذیر برای خانواده‌ها محسوب می‌شود و در تمام ساعات شبانه‌روز خدمات‌دهی دارد.

وی از آماده‌سازی و پذیرایی مجتمع توریست‌پذیر «گوشه پیل» ابتدایی سه راه روستای گشانی واقع در بخش خرم‌رود تویسرکان به مسافران و میهمانان خبر داد و افزود: این مجتمع به همت خانواده سرتیپی، با بسترهای اقامتی و پذیرایی از مسافران و مشتاقان به طبیعت‌گردی در محلی بکر با فضای زیبای بهاری خدمات‌رسانی می‌کند.

فتحی کاروانسرای فرسفج را از دیگر مراکز دیدنی برای بازدید گردشگران در تعطیلات اعلام کرد و گفت: تکمیل، مرمت و بازسازی این محل در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم برای سال آینده راه‌اندازی شود.

وی از برگزاری بازارچه صنایع‌دستی در ورودی تویسرکان ـ جوکار در میدان جانبازان خبر داد و خاطرنشان کرد: این بازارچه صنایع‌دستی در هشت غرفه متشکل از چهار غرفه سوغات مختص تویسرکان و  چهار غرفه صنایع‌دستی با قیمت مناسب و کمتر از نرخ معمول در بازار به جامعه تعریف شده و در این ایام محصولاتش را عرضه می‌کند.

فتحی با اشاره به عرضه گرده حلوایی به زبان محلی «شاته حلوایی» در بازارچه در بسته‌بندی‌های استاندارد و بهداشتی مطلوب، تصریح کرد: گرده حلوایی توسط آقای علیئی با قابلیت ارزشی و قابل ارائه در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها همراه با دیگر سوغات تویسرکان در بازارچه به فروش می‌رسد.

وی افزود: تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان تویسرکان شامل مصنوعات چرم، محصولات معرق‌کاری، ساخت ساز سنتی و مبلمان به مسافران و گردشگران عرضه می‌شود.

انتهای پیام/89010/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول